maandag 4 augustus 2014

vangstberichten: zondag 03 augustus 2014



Hallo vis vrienden,

Eigenlijk wilde ik op strand gaan vissen maar de informatie die ik kreeg van medevissers was zo bedroevend slecht dat ik toch maar weer voor het Noordzeekanaal heb gekozen. Er staat een w-wind van 3 bft, temperatuur 20 °C, later in de nacht enkele fikse regenbuien. Als ik aankom bij het Noordzeekanaal staat er een mannetje of 7 te vissen wat later uitloopt tot een stuk of 10. Ik start om 18:50 uur met de 4,60 meter NBS stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi-metalen afhouders, haakje f31\8 gevuld met 1 of 2 kweekzagers, tommy lood 140 ~ 150 gram. Na een kwartiertje volgt de Hiro Dream Surf met een dito uitrusting.

19:15 uur is het al raak, een triplet van 2 steenbolken met een tongetje. 19:28 uur een doublet van 2 tongetjes met een krab.



19:45 uur een mooie van dik 28 cm, 20:02 uur een triplet van een tongetje, een wijtingkje, een steenbolk en een krab.



20:25 uur een steenbolk, 20:38 uur een tongetje.



Net als ik denk wat raar, de maatse tongen blijven achter bij de ondermaatse vang ik om 20:58 uur toch weer een maatse tong (24 cm of groter). Bij een ieder valt het enigszins stil met de aanbeten om 21:44 uur toch weer een tongetje.



22:36 uur een doublet van een tongetje met een steenbolk. 22:52 uur een triplet van tong met 2 steenbolken. Inmiddels wordt ik "lek" gestoken door de muggen, gelukkig verdwijnen ze weer na een uurtje.



23:16 uur een tong, 23:31 uur een tong.



23:54 uur een tongetje, 00:07 uur een tongetje.



Hierna krijg ik een aantal heftige doorbuigers op top, ik zit eerst te denken aan paling die blijven meestal ook door trekken, maar dan stopt het weer. Als ik binnen draai gaat het erg zwaar met veel moeite krijg ik m'n molen rond maar uiteindelijk loop ik toch muur vast en moet de boel kapot trekken, jammer. 00:16 uur een steenbolk, 00:26 uur een tong.



00:56 uur een tong, 01:33 uur een tongetje.



01:42 uur een tong, 01:50 uur een tong.



02:20 uur een tong en hierna begin ik op te ruimen, de regen komt inmiddels met "bakken" uit de hemel, bij het binnen draaien van de ene hengel zit er een doublet van tong en tongetje aan en de ander ook nog een doublet van tong en tongetje.




Het begon voortvarend met wat kleinere tong en andere vis, daarna waren er grote periodes dat er geen enkele aanbeet was, uiteindelijk kwamen de meeste maatse tongen midden in de nacht pas azen. Totaal vang ik deze sessie 33 vissen, 1 wijtingkje, 8 steenbolken en 24 tongen\tongetjes, waarvan 12 maats. Wat deze keer weer een verhouding maats:ondermaats geeft van 1:1.

Vis greetz,

Willem




4 opmerkingen:

  1. Weer lek(ker) gevist Willem! ;-) en zoals altijd weer een leuk, compleet verslag! Ga je in de Europoort niet meer op de tong?

    groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem,

    niet slecht weer. Toch was het Noordzeekanaal weer de redding geweest van je visdag.

    Groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Zeker, het was iets minder dan de vorige sessies maar uiteindelijk best nog wel een leuk resultaat wat ik aan het strand zeker niet gehaald zou hebben. En wat het belangrijkste is, ik heb me weer prima vermaakt ;-).

      Vis greetz,

      Willem



      Verwijderen
  3. Ha Leo,

    Bedankt, ja binnen kort heb ik vakantie en zal ik het daar ook weer eens proberen. Toch wel veel kleine tong dit jaar heb ik gehoord. Bovendien is het Noordzeekanaal dichterbij voor mij dan de Europoort. Bedankt voor je reactie.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen