dinsdag 12 augustus 2014

vangstberichten: maandag 11 augustus 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat er een erg harde wind aan de kust van 6 a 7 bft dus besluit ik maar weer eens het Noordzeekanaal op te zoeken. Er staat een wzw-wind van 5 a 6 bft, temperatuur 19 °C, in het begin een waterig zonnetje later wat lichte regen met onweer en bliksem op afstand. Om 18:10 uur gaat de 4,60 meter NBS Tornado stok erin, hooflijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi-metalen afhouders, haakje f31\8 gevuld met 1 of 2 kweekzagers, tommylood 140 gram. Hierna zet ik eerst maar de paraplu op, stevig verankerd en vervolgens komt de ingekorte Hiro Dream Surf erbij, hoofdlijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, etc etc.

Het is niet druk ik sta alleen te vissen, wat later komen er nog 3 vissers links van me staan. Het blijft lange tijd stil op de toppen. Dit keer is er veel aasvreterij en zijn de haken regelmatig kaal. 19:14 uur een wijtingkje, 19:23 uur een steenbolk.



19:53 uur een doublet steenbolken, 20:13 uur een triplet steenbolken.



20:26 uur een steenbolk, 20:42 uur een steenbolk.



21:05 uur een doublet steenbolken, normaliter had ik allang een tongetje gevangen maar vermoedelijk zijn de steenbolken sneller om het aas te pakken als de tong. 21:51 uur dan toch een tong en gelijk een mooie van net over de 30 cm.



22:30 uur een tong, 23:03 uur een aparte een albino tongetje, behalve een  gedeeelte van de kop en staart.



23:19 uur een doublet tongen. Inmiddels is het aardig aan het rommelen met onweer nog redelijk ver weg, m'n buuren zijn inmiddels opgestapt en ik kijk het nog even aan. Met 1 hengel loop ik vast bij het binnen draaien en moet de boel kapot trekken. Om 23:30 uur vang ik nog een tong en m'n gevoel zegt me op te ruimen, bij het binnen draaien van de andere hengel zit er nog een tongetje aan.



Totaal vang ik deze sessie 18 vissen, 1 wijtingkje, 10 steenbolken en 7 tongen\tongetjes waarvan 5 maats wat weer een verhouding geeft van maats : ondermaats van 1: 0,4.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    het is deze keer meer van " Bolken in het NZ kanaal"

    Toch nog enkele maatse tongen, niet slecht.
    Een tijd terug had je ook een halve albino gevangen. Alleen de kop was wit.

    Misschien weer beter als het een tijd droog is.

    Groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Ze kwamen wel alleen wat later op de avond. Ja momenteel erg veel bolken daar zal de tijd van het jaar wel wezen. We zien het volgende keer wel weer. Bedankt voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen