zondag 17 augustus 2014

vangstberichten: zaterdag 16 augustus 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" in de Dintelhaven het brede gedeelte met 27 deelnemers waarvan 3 introducees. Het is dit keer een koppelwedstrijd  en in "de Pub" trek ik balletje 21 een flink stuk voor het pomphuis. Er staat een wzw-wind van 4 bft, temperatuur 18 °C, lw Dintelhaven 16:26 uur, (-40 cm), hw 20:06 uur (+124 cm), (± 164 cm). Om 18:00 uur mogen  we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS Stok, hoofdlijn 10\100 mm nanofil, met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~180 gram en later 175 gram geankerd. Jammer genoeg gaat het bij het inwerpen gelijk fout, de nanofil knapt op het knoopje, waarschijnlijk heb ik die te dik gemaakt (wel de speciaal daar voor bestemde knoop gebruikt), gelukkig staat de 4,50 meter Hiro Dream Surf klaar met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, etc etc. en ik kan gelijk verder.

Eerst probeer ik het maar zover mogelijk en dat valt niet tegen, regelmatig komt er een telgrondel (grondel van 10 cm en groter) naar boven. 18:16 uur de eerste, 18:24 uur de tweede, 18:33 uur de derde.



18:45 uur weer een zwartbekgrondel, 18:56 uur een triplet, 19:24 uur zwartbekgrondel.



En dan gaat het fout na een praatje gemaakt te hebben hier en daar ligt m'n lijn slap alles eraf, snel een nieuwe voorslag erop en gaan maar weer en dan gebeurd het een tweede keer. Wat blijkt de stroming komt erin en heel langzaam schuift m'n lijn naar links er ligt daar in de verte een scherpe rand waardoor de nylon lijn gewoon kapot schuurt. Jammer van het tijd verlies en de vis die eraan zat maar het is niet anders. Ik schakel over op 10\100 mm gevlochten lijn met 175 gram klapankers. 19:50 uur levert me dat een zware draai op doordat er een wolhandkrab bij zit, wel zitten er weer 2 tellers bij. 20:13 uur een doublet zwartbekgrondels.



20:27 uur een zwartbekgrondel, 20:34 uur een heel ander soort aanbeet, wat driftige tikjes en er zit een zeebaarsje aan. 20:45 uur een doublet zwartbekgrondels.



20:58 uur een doublet zwartbekgrondels, maar te klein, 21:13 uur nog zo een, 21:23 uur een triplet zwartbekgrondels.



Er blijkt op dit tijdstip flink gevangen te worden onder de kant, vooral veel zeebaarsjes, dus ik probeer het wat dichterbij maar het levert me niets op. Achteraf misschien niet dichtbij genoeg? 21:36 uur komt er een zwartbekgrondel bij en in de laatste draai ook nog één.



Om 22:00 uur is het weer afgelopen, totaal vang ik deze wedstrijd 26 vissen, waarvan 25 zwartbekgrondels en één zeebaarsje. 14 vissen tellen er en hiermee eindig ik op de 12e plaats overall, precies in het midden, niet goed niet slecht. Leer momentje: m'n voornemen is volgende keer nog wat scherper te vissen en meer materiaal klaar hebben staan dat kan weer een paar vissen dus plaatsen schelen. Marc Huijps wint de kanjer pot door een zeebaars onder het "kantje" te vangen van 40 cm, maar moet deze delen met Harry vd Harst die ook een vis vangt van 40 cm.

De voorlopige individuele uitslag:

1e is geworden Tom vd Pol 26 vissen (469 cm), 2e Martin vd Drift 15 vissen (310 cm) en 3e Kevin vd Toorn 20 vissen (273 cm). Mannen gefeliciteerd!



De voorlopige koppeluitslag:

1e koppel Tom vd Pol \ Marcel Adriaans (723 cm), 2e koppel Marc Huijps \ Dirk Dierckx (471 cm)en 3e koppel Janet Verlinde \ Kevin vd Toorn (458 cm). Dame en Mannen gefeliciteerd!



Van Dirk Dierickx, Corne vd Kar, Joop Geschiere, Marc Huijps en Edwin de Lange krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten