zondag 10 augustus 2014

vangstberichten: zaterdag 09 augustus 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag zijn de omstandigheden, ideaal om zeebaars te vangen vanaf het strand. Er staat een wzw wind van 4 bft, dalend naar 3 bft en afnemend, temperatuur 20 °C, met af en toe een licht zonnetje,  hw Sch. 14:50 uur (+107 cm), lw 23:06 uur (-74 cm), (± 181 cm). Om 18:45 uur gaat de 4,60 meter NBS stok erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8 ~ ls5013f \6, tommy lood 140 gram wat later 175 ~ 180 gram. Na een kwartiertje volgt de Hiro Dream Surf, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, etc etc.

Het is "lekker" om weer eens vanaf het strand te vissen, nu nog wat vangen dan is de sessie geslaagd. Jammer genoeg gebeurd er niet veel, weinig vuil (in het begin) en het aas blijft er redelijk lang aanzitten een enkele keer is er een haak kaal gevreten. 20:37 uur zie ik wat lichte tikjes en draai ik een botje het strand op. 20:46 uur krijg ik een "mooie" doorbuiger. Yes!, zeebaars, ze zitten er. Het binnen draaien gaat zwaar en zo te voelen is dit een grote. Helaas, pindakaas, helemaal binnen gedraaid zit er alleen een botje aan, de Gamakatsu f314\8 haak is verbogen en dat gebeurd niet gauw.



21:14 uur weer een paar tikken en zo te zien weer zeebaars. Dit keer kan ik hem wel binnen draaien, een mooi dik zeebaarsje. 23:09 uur volgt er een bot, inmiddels is het vuil in de vorm van "apenhaar" sterk toegenomen regelmatig moet ik stoppen met binnen draaien omdat de lijn door het topoog dicht geslipt zit met vuil.



Om 23:35 uur zit er zoveel apenhaar op de lijn dat ik besluit om gelijk op te ruimen, ik heb weinig zin om m'n lijn steeds maar weer te blijven schoon plukken. Bij het binnen draaien van de laatste hengel voel al weer een bonk vuil op de lijn zitten als ik het een en ander weg pluk van m'n top oog voel ik opeens heftige stoten aan de lijn. Hee, er zit wat aan. Ondertussen probeer ik de lijn strak te houden tijdens het verwijderen van het vuil, en als ik weer verder kan draaien komen er twee zeebaarsjes te voorschijn van 35,5 cm en 42 cm. Die van 35,5 cm mag weer zwemmen want die is onder de wettelijke maat van 36 cm voor zeebaars. Toch een leuke afsluiter zo, de vakantie is goed begonnen ;-).



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten