donderdag 4 april 2013

vangstberichten: dinsdag 02 april 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e van 4 avondwedstrijden in de koppelcompetitie van Avicentra samen met vismaatje Paul van Bohemen. Zo'n 11 koppels doen er aan mee en we worden door Leen met de "platte kar" weggebracht. Leen weer bedankt! Er staat een no-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, hw 20:10 uur (98 cm), lw 02:30 uur (-76 cm) op 03-04-2013, (± 174 cm).

Er wordt nog wat geschoven met de plaatsen zodat we wat ruimer staan, maar al gauw blijkt dat ook dat nog niet ruim genoeg is. Tjonge jonge wat een ontiegelijke stroming zeg! Om 19:30 uur mogen we beginnen maar de lijnen stromen gelijk naar links. Ik vis met de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje 8, gevuld met pier\slik, geankerd lood 190 gram wat later 210 gram geankerd.

Een aantal maal draai ik m'n buurman eruit en vervolgens wordt ik door m'n ander buuren er weer een aantal maal uitgedraaid. Het lukt me gewoon niet om goed te ankeren. Wat later vindt ik nog 1 loodje van 210 gram geankerd in m'n tas en besluit daar maar verder mee te vissen, maar ook dat blijft niet goed liggen. Helemaal verklaren kan ik het niet, springtij is 2 dagen na volle of nieuwe maan en volle maan was het op 27 maart, dus zou het op 29 maart springtij moeten zijn. Maar 4 dagen later staat er een dusdanige extreme stroming dat het lijkt of het springtij is. Zou het nog zolang naijlen?

"Edje Goudfazant" is een van de weinige die een visje weet te vangen en dat vind ik "knap" als je onder deze omstandigheden toch nog weet te scoren.



Paul en mij lukt het niet en na 3 uurtjes "vissen" blijven we op de 0 staan, a.s. dinsdagavond mogen we het weer proberen ;-). Van de 11 koppels waren er 3 vissers met vis en zijn er totaal zo'n 6 vissen gevangen (van horen zeggen). Helemaal knap als je als visser meerdere vissen in deze "heksenketel" wist te vangen. Zit ik me af te vragen, een lucky stek? of een betere techniek?
Van Jan Groenewegen Ed van Zanten en Frans Ras krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor hartelijk dank!

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad een zeer harde stroming Willem en dus lastig om een visje
    te vangen, maar je weet het onze Edje vangt onder alle omstandigheden wel zijn visje .

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jan,

    Inderdaad! Hij heeft het weer mooi voor mekaar. Hoop dat het zaterdag voor ons allemaal wil lukken :-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen