zondag 21 april 2013

vangstberichten: zondag 21 april 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee samen met de politie (Die schijnen een personeelsvisvereniging te hebben en vonden het weleens leuk om met de Ter Heijdense vissers mee te vissen, vandaar). Jammergenoeg is de 4e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" op dezelfde tijd gepland en op hetzelfde strand. Ik heb nog even overwogen om simultaan te gaan wedstrijdvissen maar "de Eurovissers" vissen op het strand van Ter Heijde en Ter Heijde aan Zee vist op "de Zandmotor" net iets te ver lopen om regelmatig een hengeltje binnen te draaien en uit te gooien.

Als steknummer krijg ik no:30 toebedeeld en dit keer worden we met 2 platte karren weggebracht i.v.m. het aantal deelnemers een stuk of 40. Omdat we met de tractor vastlopen begint de wedstrijd een kwartier later, gelukkig kan de andere tractor ons nog los trekken. Er staat een o-wind draaiend naar nw, temperatuur 7 °C met een zonnetje. Lw Sch. 07:14 uur (-77 cm), hw 12:45 uur (+88 cm), (± 165 cm). Om 09:15 uur gaat de toeter en kunen we beginnen, ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik, tommy lood 175 gram maar al gauw blijkt dat het wegloopt en vervang ik het met 175 gram geankerd lood.

Om 09:33 uur de 1e draai zit er al direct een botje aan, 09:55 uur bij de 2e draai nog één. Een goed begin! En als ik om me heen kijk zie ik bij diverse mensen botten het strand op komen.



De volgende twee draaien is het niets maar daarna heb ik er toch weer één te pakken om 10:36 uur om 10:55 uur volgt botje nummer 4.



M'n buurman rechts "pakt" een triplet bot als ik op dezelfde hoogte vis levert het bij mij niets op. Ook Rob de Blois die even verderop staat pakt een triplet botten en vangt er regelmatig een botje bij.



Maar wat ik ook probeer, het werkt gewoon niet. Bijna op het einde om 12:57 uur komt Koos van der Stap aandraven. Had ie vorig jaar op 6 mei 2012 in de laatste draai de eerste maatste zeebaars van 43 cm doet ie het nu weer. Dit keer nog een tikkeltje groter 52 cm en gaat er weer met de kanjerpot vandoor.



Om 13:15 uur is het weer afgelopenen in de laatste draai van ik botje nummer 5 echt groot is ie niet maar 12 cm maar het kan weer een paar plaatsen schelen, dus ik ben er blij mee.



Ook op de terug weg gaan we lekkeâh op duh trekkeâhr, maar niet heus, opnieuw lopen we vast.



Volgens Leen schijnt er een koppeling of iets dergelijks niet te werken, tijd voor een monteur denk ik. Leen toch weer bedankt en de tweede chauffeur ook. In iedergeval lekker gevist. Van Arnold Thalmon en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebeleven aas mee, waarvoor nogmaals dank! Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer.

Vak A: 1e Paul van Boheemen 8 vissen (200 cm)(2e overall), 2e Ed van Zanten 9 vissen (186 cm)(3e overall), 3e Jan Dibbets 9 vissen (160 cm)
Vak B: 1e Rob de Blois 11 vissen (234 cm)(1e overall), 2e John Duijnisveld 8 vissen (167 cm), 3e Han van de Berg  8 vissen (139 cm).
Allemaal van harte gefeliciteerd!

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Ter Heijde aan Zee competitie wedstrijd uitslagen 2013.
Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen: