woensdag 24 april 2013

vangstberichten: dinsdag 23 april 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e en laatste Avicentra avondcompetitiewedstrijd samen met Paul van Boheemen. Er staat een w-wind van 2 bft, temperatuur 9  °C, droog. Lw HvH 22:35 uur (-67 cm), hw 02:26 uur (+104 cm) op 24-04-2013,  (± 171 cm). We worden weer door Leen gebracht en gehaald met de platte kar en om 19:30 uur krijgen we het signaal om te beginnen.

We staan op steknummer 4, zo'n beetje dezelfde plek als de vorige keer. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochtenlijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8 afgewisseld met flexi metalen afhouders, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik, tommy lood 150 gram,er staat maar weinig stroming. Paul werpt in en gelijk ziet ie al wat tikken op de top. Niet te geloven binnen 8 minuten hebben we de eerste vis al binnen en dat is lekker.



Maar dan duurt het wat langer, Paul vangt inmiddels wel de tweede vis maar er komt maar weinig naar boven bij ons in de buurt. Even verderop rechts schijnt er wel een koppel te zijn met 3 vissen. Ik vis zo'n beetje op dezelfde afstand als Paul doet maar krijg geen enkele aanbeet. Vooraan met afhoudertjes wil het ook niet lukken. Ik probeer nog wat verschillende afstanden en opeens krijg ik een tik op de top. Heb ik ze gevonden? Omdat we vissen bij laag besluit ik m'n lijn te klippen, niet klippen in de zin van de beaasde haken achter een clip zetten zodat je wat verder kan werpen maar ik zet de hoodfdlijn vast op het palletje van de spoel zodat ik elke keer dezelfde afstand werp.

Het blijft bij 1 tik en bij het binnen draaien zit er niets aan. Toch besluit ik de lijn geklipt te laten en om 21:45 uur is het raak een paar mooie tikken op de top en bij het binnen draaien voel het wat zwaarder aan. Vis! Paul die wat verder vist qwa afstand draait ook binnen en beide hebben we een doublet bot. Lekker 4 vissen erbij en dat tikt aan.



22:15 uur weer wat tikken en er komt een bot bij, 22:24 uur nog een keer, ik heb ze gevonden. Er zit nog 1 worp in voor het eindsignaal en om 22:30 uur draai ik binnen er zit er nog een botje aan. Met totaal 9 vissen hebben we een prima sessie gevist.



Bij de einduitslag blijkt dat we zelfs nog licht gestegen zijn en Paul en ik eindigen hiermee op de 4e plaats en winnen beide een opvouwbare emmer, makkelijk bij wedstrijden om je vis in te bewaren.



Bij vrij vissen zou ik hem niet gebruiken omdat de maatse vis die je wilt meenemen om te eten onmiddelijk weidelijk gedood moet worden en dus niet levend bewaard mag worden in een emmer met water.

De einduitslag: Kijk voor de voorlopige einduitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2013.


Vis greetz,

Willem


4 opmerkingen:

  1. Willem
    Nog gefeliciteerd met jullie vierde plaats !! Ed en ik konden ze niet vangen
    op een paar visjes na dus zakte we een paar plaatsen en gingen zo naar plaats vijf . In je verslag schrijf je dat jij en Paul beide een triplet hadden
    wat 4 vissen opleverde zal wel beide een doublet moeten zijn . Komt waarschijnlijk door de medicijnen Ha Ha !! Succes zaterdag als je gaat .

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Bedankt! JKa het blijft vissen. Scherp gezien Jan, heb het aangepast. Stuur nog even een p.m.

      Vis greetz

      Willem

      Verwijderen
  2. Hoi Willem,

    Weer leuk gevist zie ik...en nu even een vraagje, wat is het merk van je opvouwbare emmer, ik zoek al bijna 2 jaar naar zoiets, en kan m maar niet vinden!

    Groeten,

    Arno Koman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arno,

      Bedankt.Het merk staat erop illex bakan denk ik. Komt bij Avicentra vandaan.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen