zondag 17 juni 2012

vangstberichten: zaterdag 16 juni 2012_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Nadat ik in "de nieuwe Pionier" een flink bord patat en 2 frikandellen gegeten heb en wat gedronken heb vertrek ik naar het slufter strand. Vlak voor de bocht is de oude afslag en normaal gesproken kan je dan naar links het slufter gebied in. Het is alleen afgesloten met een wirwar van borden, dus rij ik maar rechtdoor in de hoop om op een gegeven moment naar links te kunnen. En opeens rijd er een politieauto achter me met een verlicht bordje met een rode tekst stop politie! Dus stoppen maar, het blijkt iemand te zijn van de havenpolitie en ik schijn een stuk te hebben spookgereden, als hij de tekst ziet op m'n shirt, zegt ie, o je bent van het Zeevisteam, nou je krijgt geen bekeuring, maar wel even opletten op de borden. (Ben ik even blij dat ik lid ben van het Zeevisteam ;-).

Aangekomen op het strand zoek ik op goed geluk een stek uit. Het is behoorlijk veranderd hier, vanuit de slufterweg is het 1 lange weg die doorloopt en op een gegeven moment naar beneden gaat, hier zijn talrijke parkeerplaatsen en trappen die naar de strandopgang gaan (alleen jammer dat er niet aan strandkarretjes is gedacht een glad stuk aan de zijkant trekt zo'n karretje een stuk makkelijker omhoog). Dus de kist gaat dit keer weer op de rug. In het begin gedeelte zijn er flink wat surfers actief en het achterste gedeelte tot de containers staan de vissers, behoorlijk druk, een stuk of 15. Allemaal gelokt door de goede vangstberichten over zeebaars.



Er staat een harde wzw-wind van 6 bft met stoten naar 7 bft, temperatuur 15 °C, lw HvH 19:34 uur, hw 02:19 uur op 17-06-2012.  Ik start weer met de 5 meter stok rond 18:00 uur, hoofdlijn gevlochten 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijnen, haakje ls5013f\6 gevuld met een zager, geankerd lood 150 gram, later 170 gram. Na 20 minuten zet ik de 2e hengel erbij hoofdlijn 22\100 mm nylon met een tapse voorslag, dito onderlijnen, dito lood. Bij de buren wordt er er een bot terug gegooid maar nergens zie ik zeebaars naar boven komen.

M'n buurman links gaat weg en van hem krijg ik nog een ruime portie zeepieren, waarvoor hartelijk dank! Dan komt er een bekende naar me toe "Eurovisser Armel#230" die het samen met z'n vismaat hier ook eens wil proberen. Gezellig, iemand om mee te kletsen. 20:42 uur zonder een aanbeet gezien te hebben voel ik bij het binnen draaien het gedribbel van zeebaars aan de lijn, een net ondermaatse van 35,5 cm die mag weer zwemmen.



Nadat ik heb staan buurten bij Armel en z'n vismaat, blijkt de nylon lijn helemaal naar links gegaan te zijn, dit verschijnsel komt me bekend voor, mogelijk zeebaars wat het lood van z'n ankers getrokken heeft. En inderdaad na indraaien van tientallen meters voel ik opeens weerstand, maar het is er niet 1, het zijn er 2. Het vervelende is dat de vis een aantal malen om de lijn van m'n linkerbuurman is geslagen en om de grootste vis niet te verliezen (hij ligt nog in het water) pas ik in een reflex de kieuwgreep toe. Nooit eerder gedaan maar het gaat me goed af. Na wat gedraai en doorhalen zijn de lijnen weer vrij en kan ik de vis opmeten. De ondermaatse mag gelijk weer zwemmen en de maatse is 53 cm de grootste dit jaar tot nu toe.



21:54 uur een mooie bot, 23:09 uur nog een zeebaarsje.



23:32 uur weer een "mooie" van 42 cm.



Als ik even op m'n telefoon kijk om de tijd te weten staat er 00:22 uur, shit zo laat alweer. Gelijk ruim ik op want het is nog een uurtje rijden naar huis. Een leuke eerste kennis making met het vernieuwe slufter strand \ 2e maasvlakte. Alleen weet ik niet waar het slufter strand ophoud en het 2e maasvlakte strand begint, het is gewoon 1 lang strand. Totaal vang ik deze sessie 5 zeebaarzen\ zeebaarsjes, waarvan 2 maats en 1 bot.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem. Ik heb de indruk dat er iets misging bij het posten van mijn eerste reactie. Leuk dat je nog iets hebt gevangen, 5 zeebaarzen, daar had ik voor getekend! Waar ik natuurlijk nog wel benieuwd naar ben is of je met mijn zelf gestoken zeepieren iets hebt gevangen. Dan claim ik natuurlijk een deel van de vangst, dat zul je begrijpen ;-). Hartelijke groet en wie weet tot ziens, Jako

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jako,

    Ik had nog genoeg zagers dus daar heb ik mee doorgevist. Haha, ja geen probleem ;-) Zal er zeker vaker gaan vissen, is een mooi gebied daar. Wie weet, tot ziens en bedankt voor je berichtje!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem,

    Dat is jammer, geen vis op het menu vanavond ;-). Ik zal ook je website regelmatig bezoeken want je schrijft leuke en leerzame berichten. Veel succes en plezier. Hartelijke groet, Jako

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jako,

      Bedankt voor het compliment!ja, ik schrijf wat ik mee maak.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Hoi Willem,

    Jij heb weer een lekker weekend gehad! (Vis je bij de slufter op diep water? of valt dat eigenlijk wel mee?)

    Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leo,

      Ik mag niet klagen ;-)Heb eigenlijk geen idee hoe diep het daar is.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen