zondag 3 juni 2012

vangstberichten: vrijdag 01 juni 2012



Hallo vis vrienden,

Na een lange werkdag ga ik toch weer even een hengeltje uitgooien op "de Zandmotor". Er staat een n-wind van 3 bft, temperatuur daalend naar 7 °C, lw Sch 21:36 uur, hw 01:36 uur op 02-06-2012. Om 20:45 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f\6 gevuld met 2 piertjes of een zager, italiaans lood 175 gram. Een kwartier later volgt de tweede, de 4,5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn,  dito lood etc etc.

Gelukkig zit er reuring in het water, verhoogde omstandingheden voor het vangen van zeebaars. 21:14 uur een bot, 21:23 uur nog een bot.



Dan komt er nog iemand langs (Paul), die in de winter ook op "de Zandmotor" heeft gevist en een leuk maaltje schar heeft gevangen. (ben ik toch niet de enige die daar vist ;-). We kletsen gezellig wat over het vissen en onderwijl krijg ik om 21:30 uur een mooie zeebaars aanbeet. Een mooie dikke van 39,5 cm, en Paul is verast dat de zeebaars er al zit.



Naarmate het water opkomt moet ik het lood verhogen naar uiteindelijk 170 gram geankerd, gelukkig de stroming is weer terug. 21:45 uur nog een zeebaars een vechtertje , heftige rukken aan de lijn, mooi dik, maar de uiteindelijke lengte valt tegen t.o.v. z'n kracht die hij ten toon spreidt. 31 cm, hij mag weer zwemmen.



23:28 uur nog een zeebaars, net aan de maat 36 cm, nog vrij mager, ook deze mag weer zwemmen.



Af en toe zit er wat kleef vuil op de lijn, maar er is nog te vissen. 00:42 uur zit m'n gevlochtenlijn in een pruik, ondoenlijk om uit de klit te halen en ik moet een flink stuk afknippen.



Om 01:00 uur ruim ik op, totaal vang ik deze sessie 8 vissen 5 botten\botjes en 3 zeebaarsen\zeebaarsjes.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Weer een mooie vangst en leuke zeebaarzen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman#1306,

    Bedankt! Ja, mooie sterke vissen zijn dat, die zeebaarzen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen