zaterdag 20 februari 2010

Willem gaat vissen met: Ramesh Doerga vangstberichten: zaterdag 20 februari 2010

Vandaag ga ik weer vissen met Ramesh, we beginnen bij het helicopter platform aan de zeekant in IJmuiden, er staat een zw-wind van zo'n 4 bft, regen, natte sneeuw, sneeuw, hagel, temperatuur 3 a 4°C, lw IJmuiden 15:09 uur, hw 19:27 uur. Als aas het ik gezoute pieren, levende zeepieren en diepvries mesheften. Na enig gezoek kunnen we de stek vinden en om 12:30 uur gaat de eerste hengel erin met gevlochten lijn, wapperlijntjes van amnesia haakje 6 gevuld met een zeepier. Ramesh staat iets hoger om beter uit de voeten te kunnen komen met het  werpen van z'n hengel.

Net als we begonnen zijn hoor ik Ramesh uit z'n "slof" schieten tegen een mevrouw die 2 honden aan het uitlaten is, en die mevrouw schiet vervolgens ook uit haar "slof". Ik denk wat krijgen we nou? Ramesh die altijd zo rustig is! Wat blijkt, een van de honden heeft de deksel van z'n viskist onder gezeken. Uiteindelijk maakt de mevrouw het schoon met een paar doekjes en bieden beide hun excuus aan voor de stemverheffingen. Voor de rest gebeurd er weinig, Ramesh probeerd het nog aan de andere kant van het schiereilandje, maar geen tikje te bespeuren.

Rond 14:00 uur ruimen we op om naar het Noordzeekanaal te gaan, bij het binnen draaien kom ik muurvast te zitten en verlies ik m'n onderlijn + lood. Rond 14:30 uur gaan de hengels erin op het Noordzeekanaal, het is vrij druk met vissers, de "mooiste" stekken zijn bezet dus gaan we achterin zitten. Om niet in de knoop te geraken met de andere vissers vissen we met 1 hengel. Omdat er niets gebeurd schakel ik over op een onderlijntje met lange metalen afhouders en dan is het gelijk raak. Om 15:25 uur komt de eerste naar boven een ondermaats wijtingkje. 16:04 uur volgt de 2e.

Hierna is Ramesh aan de beurt, om 16:38 uur en 16:54 uur sleept hij er 2 uit.

M'n 3e vang ik om 16:43 uur, gevolgd door een maatse om 17:01 uur en om 17:27 uur volgen er 2 tegelijk. We krijgen nog vispas controle door de politie, maar die heb ik standaard in m'n portemonnee zitten.

Om 18:08 uur vangt Ramesh er weer 1 en een mooie maatse om 18:30 uur.

Waarna we opruimen om naar huis te gaan. Super was het niet, maar we hebben weer gezellig gevist en wat gevangen.