maandag 8 februari 2010

vangstberichten: zondag 07 februari 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan "de Amazonehaven" we gaan vissen vanaf het strandje. Als steknummer heb ik 31 geloot, bij het uitladen van m'n spullen blijkt dat ik m'n mappen met onderlijnen ben vergeten, balen dus, gelukkig helpt "de Scharrejager" me uit de brand en kan ik 3 onderlijntjes van hem lenen (waavoor nogmaals dank!). Nu heb ik er een "hard" hoofd in om in de Amazonehaven er een visje uit te slepen overdag, want dat is me nog niet eerder gelukt, maar goed proberen maar. Als aas heb ik kleine zeepieren, oude zagers (8 dagen oud), 1/2 ons slikjes, zoute pieren, makreel, en mesheften bij me.

Er staat een no-wind van zo'n 3 bft, temperatuur 1 °C, afentoe wat mist en lichte regen, hw Hvh 08:50 uur, lw 14:55 uur. Om 08:00 uur gaan er zo'n 51 lijnen de Amazonehaven in, de geleende onderlijnen van "de Scharrejager" wissel ik af 1 lijntje bestaat uit 3x wapperhaaklijn van amnesia ± 35 cm lang haakje 10, de ander van fluorcarbon, zelfde lengte, zelfde haakgroote. Als hoofdlijn vis ik met 20\100 mm nylon, lood 150 gram ongeankerd.

Van het aas maak ik verschillende cocktails, stukje makreel (blijft alleen moeilijk op de haaklijn zitten) piertje, slikje. Stukje oude zager, slikje. Slikje, piertje. Slikje, slikje. Om 08:15 uur na de 1e draai kan ik m'n ogen niet geloven, er zit vis aan m'n lijn en 2 stuks nog wel, hier in "de Amazonehaven" ! M'n dag is nu al goed ! 08:41 uur weer 2 een steenbolk en een wijtingkje.



08:58 uur, weer 2 een wijting en een botje. Het 1e uur is voorbij en ik sta al op 6 vissen. 09:20 uur en 09:41 uur weer steenbolk. Om 09:55 uur een botje.



Om 10:17 uur een scharretje en ik sta qua aantal gelijk met "de Scharrejager"(die nummer 32 heeft en naast mij staat), maar hierna wordt het moeilijker voor me om nog een visje binnen te halen. Het water is al een flink eind gezakt en de vissen trekken zich ook verder terug naar dieper water. "De Scharrejager" kan een flink eind verder werpen en trekt en regelmatig 2 a 3 tegelijk uit. Die afstand wat hij werpt red ik niet (ook al werp ik nu weer wat verder ;-) 10:51 uur komen er nog 2 bij een steenbolk en een wijting. Het 4e uur vang ik nog 1 visje erbij een steenbolk en dat maakt 13 bij mij.



En met dit resutaat ben ik echt tevreden! Om 12:00 uur rijden we weer naar "de Pub" voor de uitslag. De grootste vis is gevangen door Ruud van Noord een gul van 60 cm, en een zeebaars van 31 cm door Harrie van der Harst.

Wilfred Wander (alias "de Scharrejager") wordt 1e met 28 vissen (567 cm vis) en mag z'n welverdiende 2-e blauwe bordje in ontvangst nemen. Arthur van Tienen wordt 2e met 17 vissen (373 cm vis) en Martin van der Drift wordt 3e met 17 vissen (362 cm vis). Mannen gefeliciteerd!

Ikzelf ben geĆ«indigd op de 19e plaats met 13 vissen (256 cm vis) wat ik van te voren niet had durven dromen. Na afloop van de prijsuitrijking  ga ik nog even mee met een aantal vissers om de werptechnieken te bekijken. Grappig om te zien dat iedereen weer z'n eigen techniek heeft.

Alleen Ruud van Noord doet het precies volgens het "boekje", lood schuin achter je, met een strakke lijn, de top bijna tegen de grond, gestrekte armen, zijwaarts omhoog brengen, de push pull beweging maken en op het eind de rechtervoet omhoog brengen (net als bij een speerwerper).

Wat ik ook gezien heb is dat een aantal vissers geen loodklip gebruiken maar een simple dubbele lus maken, waar het lood doorheen gaat, dat scheelt natuurlijk weer in gewicht en kom je weer iets verder. 13 Maart de 3e competitie wedstrijd op de stenen glooing, in de avond, daar heb ik nog niet eeder gevist, maar eerst a.s. zaterdag 13 februari het evenement gullentrekken op de "rozenburgse landtong" in een poging om een ticket te bemachtigen voor "de strijd der Titanen".

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten