maandag 15 februari 2010

vangstberichten: zondag 14 februari 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken met een sessie aan het Noordzeekanaal, de Europoort is momenteel niet zo veel en voor mij is het dezelfde reistijd. Er staat een no-wind van zo'n 3 bft, temperatuur -2 °C, daalend naar - 4 °C, met afentoe een sneeuwbuitje, lw IJmuiden 12:05 uur, hw 16:19 uur. Als ik aankom staan er 5 vissers waarvan er 1 net een scharretje binnendraaid. Bij navraag aan m'n buurman wat de vangsten zijn blijkt er niet zoveel te worden gevangen, hij zelf heeft 1 wijtinkje.

Goed, proberen maar, om 14:15 uur gaat de 1e hengel erin, nylon 20\100 mm met een getapte voorslag, wapperlijntjes 35 cm van amnesia, haakje 6, gevuld met een zeepiertje, lood 150 gram ongeankerd, later geankerd. Na 10 minuten zie ik al wat tikjes op de nylon, dat begint leuk! Maar het zet niet door,en nog een keer een paar tikjes, het blijkt dat de vis zeer voorzichtig bijt. Na een half uurtje zet ik m'n 2e hengel erbij met gevlochten lijn eerst met afhoudertjes maar omdat ik het idee heb dat ik meer aanbeten krijg op de wapperlijntjes vervang ik deze hiervoor. Om 14:43 uur is het raak een mooie 34+ wijting, een nieuw prrrtje voor mij.



15:12 uur volgt er een 2e, 15:37 uur een 3e, 16:08 uur draai ik er 2 tegelijk naar boven, jammergenoeg valt de grootste er net voor de kant vanaf (en het zijn altijd de grootste die eraf vallen, he!) ;-( M'n medevissers ruimen op en van m'n buurman krijg ik nog een portie mesheften, waarvoor nogmaals dank! 16:08 uur de 4e, 16:42 uur de 5e. Wat me opvalt is dat het lange tijd niets is en dan opeens weer een periode van 20 minuten dat je aanbeten krijgt, ook azen ze erg voorzichtig en na een aanbeet sla ik ze aan (wat naar mijn idee een beter resultaat oplevert).



17:32 uur en 17:49 uur volgen nummer 6 en 7, weer wijting, ik had nog wel botjes verwacht, maar nee alleen maar wijting.17:51 uur en 18:04 uur nummer 8 en 9.



Om 18:09 uur gaat m'n top met nylon tekeer, het binnen draaien gaat gepaard met een behoorlijke weerstand en ik voel de vis trekken aan de nylon. Als ik hem op de kant heb kijk ik enigzins verbaasd, het is een maatse zeebaars, ook nooit weg ;-)



Naarmate het donkerder wordt krijg ik minder aanbeten, om 18:30 uur volgt er nog een wijtinkje en dan is het weer lang wachten, een paar miniscule tikjes, maar meer ook niet. Om 19:45 uur ruim ik op en bij het binnen draaien van m'n nylonlijn zit er nog een scharretje aan.



Totaal vang ik deze sessie 12 vissen, afentoe wat ondermaatse wijting, maar ook mooie maatse. Toch weer aangenaam gevist daar, een leuk alternatief voor als het in de Waterweg en strand niets is.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten