vrijdag 19 februari 2010

vangstberichten: vrijdag 19 februari 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar eens een vrije dag genomen om te gaan vissen op het Noordzeekanaal, er staat een zw-wind van zo'n 5 bft, temperatuur 3 °C, afentoe regen en natte sneeuw, lw IJmuiden 14:46 uur, hw 18:56 uur. Als ik aankom staan er 3 vissers, m'n buurman links van me is 20 minuten bezig en heeft nog geen stootje gezien, rechts van me zijn al 5 mooie maatse wijtingen gevangen en een 8 tal dikke botten maar dat was in de ochtend, nu schijnt het een stuk minder te zijn.
Om 15:00 uur gaat de eerste hengel erin gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes haakje 6, gevuld met een zeepier, lood 150 gram geankerd. Na een half uur nog geen stootje gezien te hebben zet ik m'n 2e hengel erbij met 20\100 mm nylon en dito onderlijntjes. Door de harde wind gaat m'n lood aan de wandel en ik verhoog naar 170 gram geankerd op de gevlochten lijn, de nylon lijn met 150 gram geankerd blijft goed liggen. Om 16:35 uur zie ik wat tikjes op de nylon en draai er 3 tegelijk naar boven, 1 is er net aan de maat. M'n gevlochtenlijn zit opeens in een pruik, de lijn kan ik nog binnen draaien maar uit de klit halen lukt me niet bij deze harde wind, dus ik verwissel m'n spoel voor 22\100 mm met een tapse voorslag. 16:58 uur weer 2 wijtingen. 17:19 uur een wijting met een scharretje.



Het gaat erg moeizaam vandaag, veel ondermaatse wijting met afentoe een maatse ertussen. Maar ja, "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" M'n buuren ruimen op en ik vis nog even verder door. 18:04 uur een wijting, 18:13 uur wijting, 18:44 uur een mooie dikke wijting en om 19:13 uur weer een ondermaatse wijting.



Om 19:40 uur kom ik vast te zitten en moet de boel kapot trekken, hierna besluit ik gelijk op te ruimen. Deze sessie vang ik 11 vissen, waarvan 3 maats.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten