zaterdag 28 februari 2009

vangstberichten: zaterdag 28 februari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer eens vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een zw-wind van 3 bft die langzaam afzwakt, een temperatuur van 8 a 9 °C en hoogwater Ter Heijde om ± 17:15 uur. Ik vis weer met levende zeepieren (leeglopers) 1 hengel met 24/100 mm gevlochten lijn en een onderlijntje met 2 haken maatje 4 die ik onder een impact swivel kan haken zodat ik wat verder kan werpen. Om 16:45 uur werp ik in vanaf het strand en het is weer lang wachten.

Ik schakel over op een ander molentje waar 17/100 mm gevlochten draad op zit, zodat ik op die manier weer iets verder kan werpen. Ook dat mag niet baten, geen aanbeet te bespeuren. Uiteindelijk probeer ik een standaard onderlijntje met rode bezemafhouders, dit brengt me om 20:15 uur een ondermaats gulletje aan de bovenste afhouder, blijkbaar is het aas moeilijk te vinden op de bodem.



Om 21:10 uur volgt m'n 2-e aanbeet, ook weer een ondermaats gulletje aan de bovenste afhouder. Hierna ga ik het op de streker proberen, die gedeeltelijk begaanbaar is. Ik krijg nog 2 keer een aanbeet die niet doorzet en daarna houd het op. Om 22:45 uur pak ik m'n spullen en ga naar huis.
Veel was het niet, maar het weer was lekker!

Vis greetz,

Wilem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten