zondag 8 februari 2009

vangstberichten: zondag 08 februari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag gaan we het weer eens proberen in Maasluis, er staat een w-zw wind van 3 bft, bij een temperatuur van 3 °C daalend naar 0 °C , met af en toe een korte sneeuwbui. Hoogwater Maasluis om 14:34 uur.
Ik begin om 15:00 uur, 1 hengel met 21/100 gevlochten lijn met daaraan een jojo paternoster met 1 haak maatje 1, 200 gram lood en de haak gevuld met zeepieren en zoute pieren. Op de andere hengel zit 17/100 mm gevlochten lijn met een paternoster met 3 wapperlijntjes met haakje 4 gevuld met zoute pieren en ook 200 gram lood.

In het begin gebeurt er niet veel, pas om 17:00 uur krijg ik op de hengel met de wappperlijntjes een hele diepe door buiger, eerst denk ik nog dat er een stuk plastic aan m'n lijn hangt, maar de hengel springt weer kaarsrecht en buigt weer heel diep door, totaal herhaald zich dat 3 keer, na een paar slagen ingedraaid te hebben knapt m'n lijn. Vette pech!

Ik vis verder met 1 hengel omdat de stroming steed heftiger begint te worden.
Om 17:30 uur krijg ik een duidelijke gul aanbeet, m'n top staat flink te bonken. Maar helaas bij het binnen draaien schiet de vis eraf. Rond 18:00 uur nog een paar kleine felle tikjes van wijting of steenbolk, daarna niets meer gezien. Om 18:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten