zondag 15 februari 2009

vangstberichten: zaterdag 14 februari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen in Ter Heijde, er staat een nw-wind van 3 bft, een temperatuur van 3 °C daalend naar -2 °C, hoogwater Ter Heijde ± 18:20 uur. Als aas heb ik zeepieren en zoute pieren. Ik begin om even over 15:00 uur op de streker, en vis relaxed met 1 hengel met gevlochten lijn 21/100 mm, wapperlijntjes met 3x haakje 6 en 175 gram geankerd lood.
Het is echt een schitterdende dag er staat een heerlijk zonnetje, en het voelt niet koud aan. Om 15:30 uur is het raak en draai ik m'n eerste vis naar binnen, 23 cm dus die mag weer zwemmen.



Al vrij snel komt het water op en om 16:30 uur sta ik op het strand te vissen, waar ik om 17:45 uur een botje vang van 26 cm.



Om 18:40 uur meld vis no: 3 zich aan, in eerste instantie denk ik dat ik steeds wijting vang, later begin ik te twijfelen of het toch niet jonge gul is.




Rond 19:30 uur vis no:4, 19:50 uur vis no:5 en om 20:05 uur vis no:6. Om even over 20:30 uur ruim ik op en ga naar huis. Thuis nog even opgezocht: gul heeft een kindraad en wijting niet. In iedergeval, lekker gevist!, en eindelijk weer eens wat gevangen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten