maandag 16 februari 2009

vangstberichten: maandag 16 februari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op een nieuwe "stek" voor mij, ik treed in het spoor van Willem "De Scharrejager" en ga vissen op de rozenburgse landtong, tegenover de "Stena Line" (in de hoop er ook nog schar te vangen). Er staat een w-nw wind van 3 bft later oplopend naar 5 bft. een temperatuur van 5 °C en hoogwater HvH om 19:35 uur.
Ik begin om 12:30 uur en vis weer met 1 hengel , 21\100 mm gevlochten lijn met 3 wapperlijntjes haakje 6, lood 175 gram. Al gauw schakel ik over op 200 gram, want er staat een behoorlijke stroming daar. Als aas heb ik weer gezouten en levende pieren.

In het begin gebeurt er weinig, ik krijg m'n eerste aanbeet om 14:15 uur, maar bij het binnen draaien verlies ik 1 wapperlijntje waar juist de vis aanzit. Om 14:30 uur volgt de 2-e aanbeet maar die zet niet door. Om 15:15 uur is het raak een botje van 24,5 cm. Ik verlies nog een keer een wapperlijntje en 3x een haak, daarna zet ik een loodlifter erbij en heb ik nergens last meer van. Om even over 16:00 uur vang ik een jong gulletje.



En dan is het weer een paar uur stil met de aanbeten. Van een medevisser die bij paal 10 zat te vissen, en een klein gulletje gevangen heeft, krijg ik nog een restant pieren en zagers, waarvoor dank! Wat overblijft dat zout ik tegenwoordig in als aas (op die manier kan ik ook vissen als de hengelsport zaken dicht zijn).

Hij vermoedt dat de slechter vangsten te wijten zijn aan het vele smelt en regen water, waardoor de waterweg zoeter wordt. Het begint nu hard te regenen. Pas om 18:05 uur weer een jong gulletje (tor).



Om even voor 19:00 uur, enigzins verzopen door de regen ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem
P.s. geen schar gevangen, maar ja mijn naam is niet Willem "De Scharrejager" en verschil moet er zijn. Het kan ook nog komen omdat ik daar de vaargeul niet kan bereiken, ik ben nog geen werp kanon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten