woensdag 28 mei 2014

vangstberichten: zondag 25 mei 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het Noordzeekanaal. Er staat een nnw-wind van 3 bft, draaiend en afzwakkend tot 2 bft nno, 15 °C. Erg druk is het niet slechts een vijftal vissers en dat voor een zondag. Rond 17:00 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,60 meter NBS Torando, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik\ zager of een combinatie hiervan, tommy lood 120 gram, de spuilampen aan de overkant branden weer maar de stroming valt dit keer mee. Na 15 minuten volgt de Hiro dream Surf, dito hoofdlijn, flexi metalen afhouders, haakje f314\10, etc etc.

Pas om 17:43 uur volgt er een aanbeet en draai ik een steenbolk naar boven, 18:11 uur volgt er een bot.



18:44 uur een bot, 19:22 uur een doublet van tong met een botje en ik maak een gezellig babbeltje met iemand van de visvereninging ijzzv die me herkend van m'n blog. Leuk je te ontmoeten.



20:38 uur een zwartbekgrondel, 20:56 uur een tongetje.



21:03 uur een doublet van een tongetje met een bot, 21:25 uur nog heel verrassend een maatse wijting.



22:03 uur een tong, 22:09 uur nog een tong.



22:43 uur een doublet tongetjes, 22:03 uur een doublet van een tong en een tongetje.



23:23 uur een net ondermaatse tong die mag weer zwemmen, 23:27 uur een tongetje.



23:47 uur een tong en om 24:00 uur ruim ik op bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een tongetje aan.



Totaal vang ik deze sessie 20 vissen, 1 steenbolk, 1 wijting, 1, zwartbekgrondel, 4 botten\botjes en 13 tongen\tongetjes, waarvan 5 maats.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. hoi willem

    ja de tongen zijn er weer vroeg dit jaar wij hadden er al 2 begin maart zijn 2 dagen geleden ook wezen vissen en hadden der een stuk of 20 waarvan maar zes die niet aan de maat waren de grootste was 32 cm word een goed tong jaar denk ik op het kanaal wat normaal allemaal onder de maat was zijn nu mooie grote vissen

    mvg joey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Joey,

      Ik denk het ook. Bedankt voor je reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen