dinsdag 13 mei 2014

vangstberichten: maandag 12 mei 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand samen met Paul van Boheemen, er staat een w-wind van 4 bft langzaam afnemend naar 2 bft, temperatuur 12 °C, Hw HvH 14:11 uur  (+120 cm), lw 22:35 uur (-68 cm), (± 188 cm). Als ik aankom staat Paul al te vissen, de omstandigheden zien er goed uit er staat een schitterende branding, ideaal voor jagende zeebaars. Om 14:15 uur gaat de eerste hengel erin, de NBS Tornado 4.60 meter, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, lood 170 gram geankerd.

Na 10 minuten volgt de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc. In het begin gebeurd er weinig, het is één woeste kolkende massa en dan opeens om 15:10 uur is de nylon lijn weggelopen en heeft er een net ondermaats zeebaarsje zich vergrepen aan het aas. En dan is het weer een paar uur niets, Paul vangt nog wel een doublet kleine botjes uit de kolkende massa. 18:06 uur een schitterende bot van 29 cm, een tijd geleden dat ik zo'n grote gevangen heb.



18:40 uur een net ondermaats zeebaarsje maar wel aardig dik, 19:17 uur een botje.



19:41 uur een doublet van bot en botje. 19:48 uur een bot.



En het vissen begint nu leuk te worden regelmatig komt er een visje het strand op. Alleen met de zeebaars wil het niet lukken bij Paul. 20:05 uur een doublet botjes. 20:24 uur weer een redelijk grote bot van 32 cm. Paul vangt ook nog een mooie van 32 wedstrijdcentimeters.



20:33 uur een botje, 20:44 een zeebaarsje ook weer net onder de maat. Even verderop kruipt er een zeehond het strand op en blijft lekker liggen totdat er een hardloper voorbij komt. Geinig om te zien hoe snel die "logge" beesten het water weer in gaan.



20:54 uur een botje. 21:09 uur een vechtertje, een mooi dikke zeebaars net boven de maat. Omdat ik nog aardig wat vis in de vriezer heb mag deze weer zwemmen.



21:36 uur heftige tikken op de 5 meter stok en weer komt er een zeebaars het strand op, dit keer een mooie van 46 wedstrijdcentimeters. 22:14 uur een doublet van bot en botje.



22:20 uur wil ik  4.60 meter stok met nylon binnen draaien maar na 2 slagen knapt de lijn spontaan, vermoedelijk een mesheft of een steen. Ik ruim de hengel gelijk op en om 22:40 uur ruim ik de laatste ook op. Net als ik alvast naar de auto wil lopen vangt Paul z'n eerste zeebaars van rond de 37 cm, hij is er blij mee.

Toch weer een leuke sessie die in het begin weinig tot geen vis opleverde, maar uiteindelijk toch 17 vissen opbracht waarvan 5 baarzen\baarsjes en 12 botten\botjes waarvan iets meer grotere bot dan de afgelopen weken.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Goede vangst, ik heb 2 weken geleden op de zandmotor gevist 3 minibotjes gevangen. Volgens hebben jullie ook op de zandmotor gevist. Trouwens als vanaf het Schelpenpad wilt vissen, dan kan je de auto bij de Tuinder(kassen) parkeren.

    Groet,
    Kenneth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Kenneth,

    Bedankt! Over de stekkeuze doe ik verder geen mededeling ivm netten zetters. Alleen als je toestemming hebt van de tuinder het is namelijk een prive weg.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha die Willem!
    Je ziet: ik volg je activiteiten nog steeds behoorlijk op de voet. Het 'zoute' begint met het vorderen van het voorjaar bij mij weer te kriebelen! Eerst na komend weekend een weekje naar Duitsland achter de forellekes aan. Daarna ga ik de grote plas ook weer opzoeken. Goeten aan Paul!.. Ik hoop jullie dan weer tegen te komen..
    bye bye!
    kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Succes met het forel vissen in Duitsland. Doe ik en ik denk het wel. Bedankt voor je bericht!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen