woensdag 7 mei 2014

vangstberichten: dinsdag 06 mei 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e en laatste wedstrijd van de Avicentra avond competitie. Er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten naar 6 bft, 14 °C, Hw HvH 20:44 uur (+76 cm), lw 02:24 uur (-77 cm), (± 153 cm) op woensdag 07 mei 2014. Als steknummer hebben we 8, eigenlijk zouden we vanaf de opgang naar rechts gaan om daar te vissen maar er zijn een tiental surfers bezig. Dus gaan we dit keer naar links.

Om 19:30 uur mogen we weer beginnen en ik start met de NBS Tornado 4.60 meter stok met de holle top, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, piramidelood 180 gram, later 170 gram geankerd. Omdat we deze avond scherp willen vissen houden we een indraai tijd aan van ongeveer 10 minuten. Normaal gesproken draag ik geen horloge maar van te voren heb ik er een gekocht bij de drogisterij voor 5 euro, als de batterij leeg is gooi je hem weg en koop je een nieuwe.

Het eerste visje een botje komt rond 19:45 uur (fototijd ;-). Ik wissel tweemaal af met afhouders maar dat levert me niets op, weg ermee en door met wappers. 20:12 uur nog een botje. Paul heeft inmiddels ook bot dus we gaan goed van start.



20:40 uur een doubletje botjes, zo zien we ze graag binnen komen. 21:07 uur nog een doublet botjes.



Om ons heen horen we alleen maar lagere aantallen, behalve bij Martin vd Drift en z'n koppelmaat Johan Veenstra, die 3 zeebaarzen hebben gevangen. Alleen over de lengtes doen ze nogal vaag, dus dat kan nog spannend worden. 21:37 uur heb ik een aantal maal een mooie doorbuiger en voorzichtig draai ik een zeebaars van 38 cm het strand op, en dat is "lekker" qua centimeters, dit komt overeen met zo'n 3 botjes ;-). 22:30 uur is het toetersignaal om binnen te draaien en komt er nog een zeebaarsje van 24 cm bij.



En met een totaal van 13 vissen eindigen we de 4e wedstrijd op een keurige 2e plaats. Omdat er 1 schrapper is op de 4 wedstrijden "vliegen" we weer omhoog van 10 naar een 4e plaats. En winnen we een spoel met Shimano draad.
Koppel S. Laaij en Pim Troost worden 1e over 4 wedstrijden. Mannen van harte gefeliciteerd hiermee.

De Uitslag:



Van Johan Veenstra krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Dat heb je weer mooi gedaan man...! Geeft de visser weer moed ;-)
    Mooi verslag weer (zoals van ouds!)

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Bedankt! Paul heeft ook zijn deel geleverd.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Nog lekker opgehaald Willem door jullie .
    Succes zaterdag bij de N.F.B en zie je volgende week bij de Solleveld Trofee !!

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Bedankt, het liep zoals het hoorde te gaan en gelukkig zat er vis op onze stek ;-). Ben er weer klaar voor en tot de Solleveld Trofee.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. Hoi Willem!!,...

    afgelopen dinsdag konden mn pa en ik de vis niet vangen. Twee botjes in totaal.

    Het was een leuke competitie waar mn pa en ik een plekje lager zijn geèindigd dan jullie.

    We gaan elkaar zien op de Solleveld!

    Groet, Arno

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arno,

    Ja, daar heb ik ook weleens "last" van, maar zo te horen hebben jullie er van genoten en dat is het belangrijkste. Zeker niet slecht gevist jullie beide. Tot Solleveld.

    Vis greetz,

    Willem


    BeantwoordenVerwijderen