dinsdag 27 mei 2014

vangstberichten: zaterdag 24 mei 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e "Eurovissers" competitie wedstrijd oorspronkelijk gepland aan de stenen glooiing maar door de wedstrijdcommissie toch maar besloten uit te wijken naar "de Dintelhaven" het smalle gedeelte. In "de Pub" trek ik balletje nummer 15, een meetbeurt, er zijn 33 opgaves maar uiteindelijk visser er 28 deelnemers mee. Aas, pieren, zagers en slikken, lw Dintelhaven 20:50 uur (-61 cm), hw 01:00 uur (+93 cm) op 25-05-2014, (± 154 cm). Het weer is droog met een zonnetje en ik instaleer me beneden via een touw aan de auto, dat gaat wat makkelijker.

Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, afgewisseld met flexi metalen afhouders, tommy lood 120 gram, vlak onder de kant. Het duurt even maar dan krijg ik tikjes. Bij het binnen draaien om 18:18 uur komt er een grondel naar boven, jammer genoeg geen 10 cm, dus geen teller en gaat gelijk terug. 18:24 uur een doublet grondels, ook geen tellers.



18:48 uur weer niet, dit gaat um niet worden denk ik, onder de kant zitten alleen maar grondels kleiner dan 10 centimeter. Dan maar naar het midden toe, maar het is niet "vet", 19:17 uur toch een tel grondel en ben ik blij dat ik van de 0 af ben.



Ik probeer nog wat verschillende afstanden, maar het lijkt wel of de vis passief op de bodem ligt. 20:44 uur net nadat er een schip voorbij gevaren is vang ik een botje van 20 wedstrijd centimeters. Iets meer stroming en beweging van het aas doet de vis dus toch happen. 21:06 uur een spieringkje (een visje dat sterk naar komkommer ruikt).



21:55 uur nog een botje en om 22:00 uur is het weer afgelopen.



Met 4 visjes niet zo'n beste wedstrijd gevist, de meeste die ik moet meten hebben meer, dus ik vrees ergens in de onderste regionen terecht te komen bij de uitslag. Uiteindelijk valt het toch nog mee, doordat er aan aantal in een ander vak terecht komen vis ik een 5 in het vak en eindig hiermee op de 14e plaats, precies in het midden, niet goed, niet slecht zullen we maar zeggen.

Wat me wel opgevallen is bij het meten dat iedereen weer z'n eigen impretatie heeft, hoe te meten. Vissen met de mond open meten is toegestaan !, vissen kleiner dan 10 centimeters zijn toch 1 punters? En dan het geschuifel, hand boven het aanleg vlak en van een grondel van 9 centimeter 10 proberen te maken. Volgens mij een schone taak voor de wedstrijdcommissie een meetrichtlijn uit te vaardigen.

1e is geworden Gilles Traas 24 vissen (367 cm), 2e Tom vd Pol 13 vissen (244 cm) en 3e Theo vd Hoogen 11 vissen (159 cm). De kanjerpot gaat naar Corne van de Kar met een bot van 38 cm. Iedereen van harte gefeliciteerd.



Vis greetz,

Willem#1168

2 opmerkingen:

  1. Ha Willem, Jammer dat de vangst een beetje tegen viel. Ik dacht dat mijn vangst ook bij lange na niet genoeg was. Toch werd ik 6e, dat geeft wel veel motivatie voor de volgende keren. Ik ga toch voor een beker of een bordje dit jaar...... Voor wat betreft de meting heb je gelijk, er ontstond wat onduidelijkheid, ik stond er bij. Volgens mij zijn de regels best scherp, vis gewoon tegen de plank aan met de bek dicht en onder de tien cm telt niet. Wellicht goed om de commissie te vragen dat nog even bevestigen de volgende keer, Groeten Ed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ed,

      Ja dacht dat ik helemaal achter in zou eindigen, viel uiteindelijk nog mee. Zie het liefst een meetregel in het regelement zodat je altijd daar naar kan verwijzen. Ja netjes gevist Ed, toch mooi een 2 in het vak. Bedankt voor je reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen