dinsdag 18 maart 2014

vangstberichten: zondag 16 maart 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas naar het Noordzeekanaal. Er staat een w-wind van 5 bft, temperatuur 10 °C met een licht zonnetje. Verderop links van me staan nog wat vissers maar druk is het niet. Rond 14:30 uur gaat de 4,5 meter stok erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een witje, pier en\of slik of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 120 gram. Na een kwartier volgt de feeder, dito hoofdlijn, etc etc.

Het duurt lang voordat er wat gebeurd, en eigenlijk valt het tegen, pas om 15:48 uur krijg ik leven op de top en draai een leuke schar het water uit. 16:25 uur volgt er een zwartbekgrondel.



John komt m'n video film brengen en besluit spontaan nog wat te filmen (uiteindelijk blijft ie de hele sessie mee genieten ;-), gezellig! Ondertussen filmt John ook nog een grote school harders die pal onder de kant boven op de stenen zitten, regelmatig komen er wat vinnen of een staart boven water. Herman#1306 blijkt ook aan de waterkant te staan, hij heeft een aantal net ondermaatse wijtingen gevangen en heeft de boel opgeruimd. We kletsen nog wat en Herman vertrekt met de woorden ik ga maar dan vangen jullie ze wel, of iets van die strekking. Nou Herman ik wil niet veel zeggen maar het klopte aardig ;-). 16:50 uur een maatse wijting, 17:43 uur een gulletje.



17:51 uur een doublet van bot en een gulletje. 18:06 uur een doublet van 2 botjes.



18:16 uur een doublet van een gul met een botje. 18:28 uur een bot en zo gaat het "lekker" regelmatig aanbeten met vis eraan.



18:40 uur weer een mooie draai met een gul eraan. 18:48 uur een zware draai een gul met een tongetje, altijd leuk om te vangen vooral zo vroeg in het jaar. En ik ben blij dat ik er dit keer 22\100 mm nylon erop heb zitten, 20,5 mm is wel erg tricky met die redelijk dikke gulletjes erbij.




18:59 uur een triplet van een wijting met 2 botten. 19:15 uur een scholletje.



19:24 uur een doublet gulletjes. Omdat ik niet meer precies weet of ik er 19 of 20 heb zeg ik tegen John voor de zekerheid nog eentje erbij. Maar die wil opeens niet meer komen, gelijk bij het binnen draaien met de feeder kom ik muurvast te zitten en knapt m'n lijn, nieuwe voorslag erop en gaan. Na nog een aantal missers vragen we ons af of die laatste vis nog wel wil komen. Uiteindelijk om 20:45 uur nog een gulletje.



Blijken het er achteraf toch 21 stuks te zijn ;-).

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    het was matig in het begin. Herman kwam gezellig bij staan.
    En zei "de legendarische woorden" dat hadden wij geweten. Daarna kwamen de vissen regelmatig aan de kant. Er zaten mooie vissen tussen, en de tong uiteindelijk gevangen. Wat ik eigenlijk niet had verwacht, was de schol.

    Zo zie je maar weer, elke keer een verassing.

    groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha John,

    Ja, het zag er in eerste instantie niet goed uit, zo zie maar dat het kan omslaan. Bedankt nogmaals voor de nieuwe film en de gezelligheid.
    Tot weerziens!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. was weer lekker om te lezen, leuke dag lijkt me.
    grt

    lexie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willem

    Kom de volgende keer niet kijken dan kan je ze gewoon vangen LOL
    Het blijft een mooie stek daar zal er zeker meer gaan komen.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Herman,

    Ja geintje ;-). Zeker erg gevarieerd daar. Zo is het lang wachten en dan opeens regelmatig beet.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen