zondag 2 maart 2014

vangstberichten: zondag 02 maart 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer op het Noordzeekanaal, als ik aankom staan er al aardig wat vissers. De stek waar ik vorige keer gestaan heb is nog vrij dus ga ik daar maar weer zitten. Er staat een z-wind van 5 bft, temperatuur 6 °C, regelmatig een licht zonnetje. Om 14:45 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 120 gram.

Na een kwartiertje volgt de feeder, dito hoofdlijn, wapperonderlijn haakje f314\10, etc etc. Het duurt vrij lang voordat ik de eerste vis vang, om 15:30 uur is het zover een mooie maatse wijting. En hierna krijg ik een periode van steeds 2 a 3 aanbeten en dan niets meer, (dit gebeurd zo'n 7 maal) het lijkt erop dat de vis zeer voorzichtig aast. 17:00 uur zie ik weer wat tikjes maar het is een kleine wolhandkrab.



17:13 uur weer vis een doublet botten. 17:48 uur een wijtingkje.



Om 18:03 uur een tongetje, hadden we al het fenomeen februari tong komt er nu een maartse tong bij. Wel gunstig dat ze zo vroeg uit hun winterslaap al aan het azen zijn geslagen. Tong groeit best wel snel. Grote kans dus dat we van de zomer weer meer maatse tongen gaan vangen dan ondermaatse aan het Noordzeekanaal. Lekker ;-).



18:12 uur een wijting, 18:27 uur een gulletje.



19:13 uur een gulletje. Om 19:45 uur ruim ik op en draai ik nog een doublet gulletjes de kant op.



Totaal vang ik deze sessie 10 vissen, 3 wijtingen\wijtingkjes, 2 botten, 4 gulletjes en 1 tongetje.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    toch weer een tong gevangen. Lekker gevist weer.
    Als ik mijn video bekijk van vorige week, lijkt het er op dat die ene tong wel maats was. Die kan jij de volgende keer vangen, zal vast wel lukken.

    Groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha John,

    Ja, ik denk het ook, volgende keer maar alles op de maatlat leggen.
    Ik ga m'n best weer doen, bedankt voor je berichtje.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je weer aan het vissen bent, dan vergeet je je zorgen.
      Ik denk dat in het Noordzeekanaal meer wordt gevangen dan in de Waterweg/Calandkanaal
      Groet, Boudewijn Zwijndrecht

      Verwijderen
    2. Ha Boudewijn,

      Leuk om weer wat van je te horen. Zo is dat, vissen werkt lekker ontspannend. Zou kunnen, het Calandkanaal geeft nog wel bij opkomend water een hoop kleine wijting. Het Noordzeekanaal is leuk vissen en wat meer gevarieerd qwa vissoorten.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    3. Vandaag 08/03/14 gevist bij Velsen-Zuid. Wat een genot om hier te vissen zeg! 20x maatse wijting, grote pollak, 5 tongetjes net niet maats, gulletjes, 5x schar,4 puitaaltjes wat een diversiteit zeg! Bedankt voor deze mooie visplek! Groeten Mark

      Verwijderen
  3. Ha Mark,

    Ja leuke stek he, heb het er ook altijd prima naar m'n zin. Je hebt wel erg goed gevangen, zo is het niet altijd. Graag gedaan en geniet er maar van.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen