maandag 31 maart 2014

vangstberichten: zaterdag 29 maart 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e NFB (Nederlandse Federatie van Branding watersportverenigingen) wedstrijd op het strand van Hoek van Holland samen met het 1e korps Ter Heijde aan Zee, bestaande uit Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Rob de Blois, Han v\d Lek en Willem Louman. Han is vandaag verhindert dus we zullen het met z'n vieren moeten doen. Jammer genoeg is de Eurovisser competitie wedstrijd 1 uur later op het strand van s' Gravenzande maar omdat je in die competitie 4 schrappers hebt heb ik toch maar voor de altijd gezellige NFB wedstrijden gekozen. Het weer is lekker, er staat een o-wind van 2 bft, 14 °C, zonnig. Lw HvH 09:26 uur (-77 cm), hw 13:36 uur (+128 cm), (± 205 cm).Na de gebruikelijke toespraak krijgen we een kadootje.

Een fast hook release tang, altijd handig om bij je te hebben. NFB bedankt! Zelf heb ik er ooit wel eens eerder één gehad, maar die was erg snel kapot geroest. Dus goed afspoelen met zoet water.



Als stek nummer heb ik D12 en we worden weer keurig met "de platte" kar weg gebracht. Rechtsaf het strand op richting s' Gravenzande. Om 09:00 uur is er een duidelijk toeter signaal en kunnen we beginnen. Ik start weer met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8 gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram.

Veel gebeurt er niet, ik wissel nog wat met onderlijnen en gebruik even afhouders, maar geen vis. M'n rechter buurman heeft een mooie draai van 3 stuks tegelijk als ik op dezelfde hoogte gooi levert het mij niets op. Rond het middag uur komt de platte kar langs met soep voor 1 euro of wat drinken. Gre bedankt de soep was weer lekker. Ook m'n linker buurman scoort een bot en even later nog één. Het water is flink aan het opkomen en het is bijna tijd. Uiteindelijk in de een na laatste draai om 12:51 uur ben ik van de 0 af en scoor een botje van 13 cm. De laatste draai om 13:00 uur heb ik er nog één van 11 cm.



M'n buurman links heeft er drie en m'n buurman rechts uit Goeree heeft er vier en nog bedankt voor het aas. Als we weer in het clubhuis van de Hoekse watersportvereniging zijn blijkt Ed er 6 te hebben gevangen, waarvan één onder de 10 centimeter en die tellen niet bij de NFB, ook niet als 1 punter. Paul heeft er vijf en Rob heeft er vier. In het circuit gaan al verhalen van 14, 15, 16 stuks. Dus ik ben benieuwd hoe we het er als korps hebben afgebracht.

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    een mooi kado heb je gekregen. Na het spoelen smeer ik het met zonnebloemolie. Je vertelde laatst dat je er ooit één had.

    Groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Dat is wel slim, kan er ook geen roestvorming onstaan. Bedankt voor de tip!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Ik mocht op C6 mijn geluk beproeven en dat was aardig gelukt. Totaal 13 stuks net zoveel als de nrs 1 en 2 maar minder cm. had er ook 1 van 9,8 cm maar die telde idd niet mee. Ondanks de afwezigheid van 2 korpsmaten toch een mooie 5e plek gescoord.
    Suriman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Suriman,

    Goed gevist, dus 13 stuks was het meeste? Gefeliciteerd, mooie plek hoor.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik dacht 15 stuks uit vak D of E, maar overall winnaar had 10 stuks maar grotere vissen en die kwam uit vak A. Op FB staat de uitslag bij De Slufter.

    BeantwoordenVerwijderen