zaterdag 8 maart 2014

vangstberichten: zaterdag 08 maart 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer eens vissen op "de Zandmotor". Er staat een zzo-wind van 3 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 14 °C, met een lekker zonnetje. Als aas heb ik 50 kleine piertje en 1 ons slikken, net gehaald bij Avicentra in Monster, m'n auto zet ik neer bij het schelpenpad, de laatste maand alweer dat daar geparkeerd mag worden in de berm. Lw Sch. 16:00 uur (-76 cm), hw 20:26 uur (+80 cm), (± 156 cm).

Om 16:10 uur gaat de 4,5 meter stok erin, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram, later als het water opkomt wordt de stroming heftiger en moet ik overschakelen op 150 ~ 170 gram geankerd lood. Een kwartier later volgt de 5 meter stok, dito hoofdlijn etc, etc.

16:40 uur zit er een klein botje aan, 17:12 uur, na een flinke tik een dikke van 28 wedstrijdcentimeters.



17:25 uur een botje, 18:28 uur zie ik weer wat bewegen op de top en ik draai een doublet van schar met een botje het strand op.



De stroming komt erin en ik schakel over op lood met ankers 150 gram en 170 gram. Regelmatig zit er wat vuil op de lijn wat je er met je nagels moet afhalen, gelukkig valt het mee. 19:07 uur een botje, 19:20 uur een bot.



19:40 uur werp ik in en gelijk knapt m'n lijn af een klontje vuil wat ik in het donker niet gezien heb is me noodlottig geworden, ik besluit gelijk op te ruimen want morgenochtend heb ik weer een wedstrijd van Ter Heijde aan Zee. Bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een botje aan.



En dat maakt acht. Leuk dat er weer vis te vangen is op het strand. Nu eens kijken of het morgen ook lukt.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Dat zag er weer goed uit, mooie foto's. Niet verkeerd.

    grt lexie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lexie,

    Ja bedankt, op "de Zandmotor" is wel een visje te vangen. Vandaag op het strand van 's Gravenzande ~Ter Heijde zijn er vele nullen gevallen. Daar zitten ze nog niet echt dik. Maar dat komt wel, bedankt voor je reaktie.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen