maandag 24 maart 2014

vangstberichten: maandag 24 maart 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas vissen op "de Zandmotor". Er staat een nw-wind van 2 bft draaiend naar no, temperatuur 9 °C, met een heerlijk zonnetje. Lw Scheveningen 15:37 uur (-72 cm), hw 20:57 uur (+ 78 cm), (± 150 cm). Een schitterende dag om te vissen. Ik was nog even bang dat ik vanwege de nucleaire top de zandmotor niet zou kunnen bereiken of lang in een file zou moeten staan, maar niets van dit alles. Gewoon via de normale weg met erg weinig verkeer.

Om 14:30 uur start ik met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\8 ~ f314\8, tommy lood 175 gram, maar dit loopt gelijk weg, de stroming is weer ouderwets 190 gram geankerd blijft redelijk liggen, 175 gram geankerd is mee te vissen maar loopt langzaam weg. Na zo'n tien minuten zet ik de 5 meter stok erbij, dito hoofdlijn, etc, etc.

Als ik hierna de 4,5 meter stok binnen draai zit er gelijk een doublet bot aan, een goed begin. 14:52 uur volgt er op de andere hengel een klein botje.



15:25 uur een mooie bot, 15:53 uur een klein botje, grappig om te zien hoe die gelijk onder het zand kruipt.



16:29 uur een botje, 16:46 uur een botje.



17:16 uur een botje, en dan duurt het weer even tot 18:22 uur, een botje.



18:51 uur een botje, 19:06 uur een doublet botjes. Regelmatig zit er vuil op de lijn van resten mesheften, apenhaar en dat vervelende spul wat je met je nagels eraf moet pulken. Wel link dat laatste als er een plukje blijft zitten en je gooit weer in kan zo je lijn afknappen doordat het tegen een oogring aanloopt. Gelukkig blijft alles heel.



19:27 uur een doublet van bot en botje. 19:39 uur een bot.



Om 20:00 uur ruim ik op, maar bij het binnen draaien zit er niets meer aan. Toch "lekker" staan vissen en 15 botten\botjes gevangen.

Vis greetz,

Willem












2 opmerkingen:

  1. Dat was een lekker dagie als ik dit zo lees. Mooi gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lexie,

    Dat was het zeker. Bedankt voor je reaktie!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen