maandag 20 oktober 2008

vangstberichten: zondag 19 oktober 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen in Maasluis, er staat een nw-wind van 4 bft. 12°C en hoogwater Maasluis om 07:00 uur. Als aas gebruik ik zeepieren en diepvries mesheften, plus een restje zagers die ik nog over had van de vorige sessie. Ik heb een strandsteun aangeschaft, die ik 20 meter verderop plaats zodat ik minder last zal hebben van door elkaar lopende lijnen. Om 10:35 uur gooi ik m'n eerste hengel in, met als onderlijn 1 lange waperlijn met haakje 2, ik kijk het even aan, maar er gebeurt niet veel. Een uurtje later komt m'n 2-e hengel erbij, met als onderlijn 3 waperlijntjes met haakje 6. Pas om 12:10 uur krijg ik m'n eerste aanbeet, ik draai een gul van 44 cm binnen aan haakje 6.



Om 12:20 uur draai ik de 2-e naar binnen, net aan de maat 35 cm en dit keer wel aan m'n gul onderlijn. Daarna volgt om 12:35 uur nog een steenbolkje, en is het weer een tijdje stil.



Om 13:45 uur krijg ik weer een mooie aanbeet op m'n platvis onderlijn, het binnen draaien gaat erg zwaar, toch krijg ik de vissen boven water, er zit een dikke gul aan de onderste lijn en aan de middelste een wijting. Jammergenoeg 1 meter voor de kant breekt de haaklijn waar de gul aanzit, ik baal!
Daarna krijg ik uren lang geen stootje meer op de hengeltoppen.

Net als ik eraan denk om maar eens op te ruimen, krijg ik om 17:10 uur een paar flinke tikken op de hengel met het platvisonderlijntje. Ik draai de lijn naar binnen en het gaat erg zwaar, ik denk dat er een vette gul aanzit, maar tot m'n stomme verbazing is het een tong die een zeepiertje gegrepen heeft. Hier ben ik blij mee, ik verbeter m'n persoonlijk record van 29 cm naar 37 cm voor tong.



Ik hoop nog op een tweede, maar te vergeefs, ik krijg nog een paar lichte tikjes van waarschijnlijk steenbolk op m'n gul onderlijn en daarmee houd het op. Om 18:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten