zondag 5 oktober 2008

vangstberichten: zaterdag 04 oktober 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag weer erop uit, vissen in maasluis. Hoogwater maasluis om 19:30 uur,10°C, lichte motregen en een stevige zw-wind van 5 bft., oplopend naar 8 bft., met als hoogte punt 9 bft. in de avond/nacht. Ik begin om 13:15 uur met 1 hengel. Als aas gebruik ik weer zeepieren en mesheften. Het valt me al gelijk op dat de aanbeten een stuk minder zijn dan afgelopen donderdag, na 15 minuten krijg ik m'n eerste aanbeet, maar die hangt dan ook, een gul van 42,5 cm.



Pas om 15:05 uur volgt de tweede een gulletje van 35 cm. Ik gooi een tweede hengel erbij, maar dat mag niet baten. Doordat er vandaag de furieade is in maasluis komen er om de haverklap bootjes langs varen, die een boeggolf maken, waardoor m'n hengeltop staat te jojo'en, en m'n lijn kapot wordt geschuurd. Nieuwe onderlijn eraan, en opnieuw inwerpen, maar helaas, er zit nog een "rot" stuk in en ik werp lood en onderlijn gelijk in de nieuwe waterweg. Daaaaag lood!, Daaaaag onderlijn! Een aantal meters eraf gehaald en opnieuw ingeworpen met een nieuwe onderlijn.

Door de sterke wind en stroming heb ik ook constant bonken vuil aan m'n lijn. Om 16:00 uur haal ik m'n tweede hengel eruit, omdat die door m'n andere hengel heen gaat. De wind is inmiddels flink toegenomen tot zo'n 7 bft. met uitschieters naar 8 bft. en het wordt een probleem om de vaargeul te bereiken. Om 16:30 uur zit ik te verkleumen van de kou, en loop ik even naar m'n auto om m'n warmte pak aan te trekken. Zo dat is beter. Ik krijg nog een paar kleine venijnige tikjes van wijting of steenbolk maar het zet niet door.

Om 18:30 uur ruim ik op, dit was een sessie vissen onder " zware " omstandigheden. Heel even in het begin van de sessie stond er nog een andere visser verderop, maar die hield het voor gezien na een 45 minuten. Voor de rest stond ik alleen. Weinig aanbeten gezien. Hopelijk volgende keer beter.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten