vrijdag 3 oktober 2008

vangstberichten: donderdag 02 oktober 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag, ga ik weer eens vissen in maasluis, tijd om m'n geleerde vis tips in de praktijk te brengen. Het is niet echt lekker weer, er staat een harde w-wind van zo'n 5 a 6 bft. af en toe een waterig zonnetje gevolgd door een fikse regenbui, tempertuur een graad of 11 °C. Hoog water maasluis om 18:30 uur.

Ik begin om 12:20 uur met 1 hengel, aan de haak zeepieren en mesheften. Als hengel gebruik ik een 5 meter stok, een molentje van shimano de areo technium 12000xta, met gevlochten lijn van 17\100 mm, een jojo paternoster met 1 haak maatje 2 en geankerd lood van 200 gram.
Na 5 minuten is het al raak en ik sleep m'n eerste gul naar binnen, en rond 12.30 uur volgt de tweede.



Om 14:00 uur gooi ik m'n tweede hengel erbij een k2 titanium stok van 4,5 meter, met daaraan een molentje van shimano navixta 8000 met daarop een gevlochten lijn van 15\100 mm. En nummer drie volgt.Om 14:45 uur heb ik op beide hengels een gul, en het gaat zo maar door.





Tussen door nog een haaklijn breuk, dus weg vis, en een paar aanbeten van vis gehad die zich van de haak af hebben weten te rukken. Maar het gaat lekker! Als ik er om 15:40 uur mee op hou, heb ik in 3,5 uur een totaal van 10 gullen, waarvan de kleinste 35 cm is en een paar grote van 43 cm, de meeste rond de 40 cm.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten