maandag 13 oktober 2008

vangstberichten: zondag 12 oktober 2008



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van vrijdagavond, gaan ik weer richting maasluis, er staat een zw-wind van 3 a 4 bft. 15 °C. Hoogwater maasluis om 14:30 uur. Als ik om 12:30 uur m'n hengel inwerp, is het al aardig druk met vissers aan de waterkant. Het is een beetje mistig, en het weer voelt koud aan, dus het warmte pak maar aangedaan. Ik begin relaxed te vissen met 1 hengel, met jojo lijn met 1 haak gevuld met pieren en mesheften. Heel af en toe krijg ik kleine tikjes op de hengeltop, van waarschijlijk steenbolk. Maar voor de rest gebeurd er niet veel. Ik vang nog een complete onderlijn met lood en haak, zo verlies je wat materiaal en zo heb je er weer wat bij.

Om 15:30 uur komt het zonnetje erdoor, en begint het warm te worden. Ik sta nu in m'n t-shirt te vissen. Er gebeurt nog steeds niet veel, ik vang een steenbolkje, maar als ik hem binnendraai en hij boven water komt floept ie spontaan van de haak en zwemt weer weg. Ik begin me af te vragen of dit een visloze dag gaat worden. In een ultieme poging om toch een visje binnen te halen zet ik om 17:15 uur m'n 2-e hengel erbij met een platvis onderlijn 2 haaks met een impact crimp swivel. Het voordeel hiervan is dat je met het bovenste haakje ook je aas vast zet, en het onderste haakje onder een soort release klip zet. Zo kan je verder werpen, omdat het aas niet door de lucht zwabbert, en tevens heb je kans dat als de vis het aas aan de bovenkant pakt, je hem ook haakt.



Eindelijk om even over 18:00 uur is het raak, toch nog een gulletje aan m'n platvis onderlijn met haakje 6. Om 18:15 uur vis ik weer verder met 1 hengel omdat de stroming te sterk wordt en m'n lijn door m'n 2-e hengel gaat. Ik krijg af en toe nog een paar tikjes, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Om 18:30 uur ruim ik op en ga ik naar huis. In iedergeval nog met 1 visje.



Vis greetz,

Wilem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten