zondag 25 juli 2010

vangstberichten: zaterdag 24 juli 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op een voor mij nieuwe stek, "de Maasboulevard" in Vlaardingen. Altijd leuk om weer eens wat nieuws uit te proberen. Als ik aankom is Paul al bezig z'n hengels klaar te maken, rechts van hem staan al wat vissers, aan de linkerkant is nog een ruime plek vrij dus zet ik daar m'n spullen op. Er staat een w wind van zo'n 2 a 3 bft, nachttemperatuur 12 °C, lw Vlaardingen 21:15 uur, hw 04:09 uur.
Om 22:40 uur gaat de 1e hengel erin, hoofdlijn 10\100mm gevlochten lijn, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje 6 gevuld met een zager, lood 190 gram geankerd een half uur later volgt hengel no: 2. met metalen afhoudertjes. Paul bijt de spits af door 2 kleine mini tongetjes en een paling te vangen. Net alstie zegt er zitten hier geen maatse tongen, haalt hij er even later een mooie lap uit. Om 00:26 uur is het mijn beurt, gelukkig ook een maatse tong.



Hierna neemt de stroming weer toe en is het afgelopen met de aanbeten, zelfs de krab wil niet meer bijten. Om 01:30 uur krijgen we politiecontrole voor id en vispas, standaard heb ik alles bij me. Van de vissers rechts van Paul krijgen we nog een restantje aas en een zak met 5 schoongemaakte makrelen, tof jongens! Bedankt! Lekker voor het rookoventje.

Om 03:51 uur probeer ik het met 1 hengel in het "slootje" naar de haven waar de stroming wat rustiger is en dat wordt beloond met een mooie paling, die gelijk weer terug kan. Om 04:22 uur, net als het water weer wat rustiger wordt om te gaan draaien vang ik nog een ondermaatse tong. 5 minuten later stroomt het weer als een "tierelier" de andere kant op richting "de Noordzee".




Als het licht begint te worden nemen de krab aanbeten weer toe, en om 06:00 uur houden we het voor gezien. Een leuke stek om te vissen, auto is dichtbij te parkeren en je kunt relaxed op 1 van de bankjes zitten daar. Alleen iets meer tong, tijdens zo'n sessie zou wel welkom zijn;-)

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten