maandag 12 juli 2010

vangstberichten: maandag 12 juli 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op het Noordzeekanaal (Ik moet tenslotte toch van dat aas af en weggooien is zonde) Als ik aankom staat er niemand (of het nu te maken heeft met het wk verlies tegen Spanje met 1-0 of tegenvallende vangsten? Normaal staan er daar altijd wel een paar te vissen). Als ik m'n spullen aan het optuigen ben komt Paul aan om te vissen.

Er staat een w-nw wind van zo'n 3 bft (pas tegen een uur of 04:00 uur, in het begin is het windstil, zelfs geen rimpeltje op het water). Nachttemperatuur 19 °C, hw Ijmuiden 00:25 uur, lw 04:38 uur op 12-07-2010. Even voor 00:30 uur gaat de eerste hengel erin, de feeder met gevlochten lijn, onderlijn wapperlijntjes, lood 125 gram ongeankerd. En een kwartiertje later volgt de 2e met metalen afhoudertjes.

Het begint goed want al gauw krijg ik een paar flinke tikken op de top en om 00:43 uur draai ik een net maatse tong naarboven. Hierna is het weer lang wachten, veel friemel stootjes van krab en regelmatig is het aas opgepeuzeld. 01:56 uur een ondermaats tongetje, 02:33 uur weer een ondermaats tongetje en 02:45 uur een paling (deze zijn beschermd dus die zet ik weer terug, de ondermaatse tongetjes natuurlijk ook). Ook bij Paul gaat het niet echt lekker, kale haken en weinig vis. 03:31 uur een ondermaats tongetje.




03:31 uur een ondermaats tongetje. 04:09 uur staat m'n feeder helemaal krom en blijft maar trekken, het binnendraaien gaat erg zwaar en net als ik me zit af te vragen of ik het wel redt, ploft er een grote dikke misvormde snoekbaars van 55 cm voor m'n voeten.



Ook deze zet ik weer terug, maar jammer genoeg blijft ie drijven. Om 04:30 uur stapt Paul weer op, zonde van z'n aas zegt ie en gaat het binnekort weer in de waterweg proberen. 2 ondermaatse tongetjes, een palinkje en 2 steenbolken zijn z'n deel. Om 05:17 uur zit er nog een botje aan de feeder.



En om 06:00 uur ruim ik op en ga naar huis. Tegenvallende tongvangsten dus op het Noordzeekanaal, kleine tong en erg veel krab!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten