zaterdag 24 juli 2010

vangstberichten: vrijdag 23 juli 2010



Hallo vis vrienden,

Na een lange werkdag zit ik even te twijfelen of ik nog zal gaan vissen, om er even uit te zijn besluit ik het te proberen op het strand van Ter Heijde. Even 4 ons steekzagers opgehaald bij Avicentra in Monster en proberen maar. Er staat een nw wind van zo'n 4 a 5 bft, nachttemperatuur 13 °C, een klein regenbuitje, lw HvH 19:25 uur, HW 02:24 uur. En een mooie branding, ideaal voor de zeebaars. Om 21:35 uur gaat de eerste hengel erin met gevlochten draad 10\100 mm, korte wapperlijntjes, haakje 6, lood 150 gram ongeankerd gevuld met een zager, een half uutje later volgt de 2e hengel dito onderlijn en haken en aas.

Veel gebeurd er niet, de stroming is behoorlijk (zo te zien volle maan), ook zit er erg veel vuil in het water in de vorm van groen zeewier, schelpen concentraties die aan je lijn blijven zitten, en van dat kleverige spul wat je met je nagels van je lijn moet afhalen. Tegen 01:00 uur krijg ik een mooie diepe doorbuiger, steeds als er een golf komt kan ik de lijn een stukje binnedraaien en daarna begint ie weer te trekken, ik denk mooi dat is een beste, komt die zeebaars van 80+ er nu werkelijk aan? Als ik de boel uiteindelijk op het strand heb zit er een grote stevige plastic zak aan vol met zeewater. Weer een illusie armer, uiteindelijk geen stootje van vis gezien dus en hierna ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten