maandag 5 juli 2010

vangstberichten: zaterdag 03 juli 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik weer mee met de 7e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" in het Hartelkanaal. Er staat een w-nw wind van zo'n 3 bft, temperatuur 22 °C, hw HvH 20:15 uur, lw 01:44 uur op 04-07-2010. In de "Pub" heb ik als steknummer balletje 26 getrokken, zo'n beetje dezelfde plaats als vorig jaar en ook nu staat Arjan Geelhoed, de winnaar van vorig jaar weer rechts naast me. Als aas heb ik kleine zeepiertjes, zagertjes, diepvries makreel, springertjes (kleine levendige regenworm) en slikjes bij me.
Om 19:00 uur gaat de toeter en vliegen er zo'n 37 onderlijnen het Hartelkanaal in. Vorig jaar wist ik hier maar 2 visjes te scoren die meetelden dus ik hoop nu op een beter resultaat. Ik begin met de feeder, gevlochten lijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje 8, lood 150 gram ongeankerd. Links en rechts van me komen er al gauw kleine botjes boven water. Om 19:47 uur krijg ik een mooie doorbuiger op de feeder en draai een mooie bot naar boven van 36 cm, lekker!;-).



Arjan, die een stuk verder werpt, sleept er het ene botje na het andere uit, soms met 2 a 3 tegelijk, en dat tikt aan. Jammer dat ik die afstand niet kan halen. 20:38 uur komt er nog een klein botje bij, maar het gaat weer moeizaam en rond 20:50 uur schakel ik over op de 5 meter stok, met nylon 20\100 mm, lood 150 gram ongeankerd. 21:26 uur komt er weer een klein botje bij. Ik verlies nog 2 haken aan krab. 22:02 uur nog een botje, op een springertje notabene. En 22:16 uur een grondeltje, (gelukkig boven de 10 cm, dus een teller).



De laatste 25 minuten, gok ik op een paling en schakel weer over op de feeder, met 2 van de 3 haken gevuld met een springertje en de andere een piertje of een zagertje. Maar het mag niet baten, er komt niets meer bij, ik moet het doen met 5 visjes, veels te weinig voor een goede notering maar in iedergeval beter als vorig jaar.

Voor de wedstrijd heeft Arjan me nog even laten zien met wat voor haaklijnen hij vist. Nylon van Berkely 31\100 mm (zodat ze niet kapot schuren en de krab er meer moeite mee heeft om ze door te krijgen), zelf gebruik ik trilene fluorcarbon van 21\100 mm en 24\100 mm met de gedachte, hoe dunner de haaklijn hoe natuurlijker de aas presentatie in het water ligt, blijkbaar maakt het voor bot niet veel uit.

En net als vorig jaar wordt Arjan Geelhoed weer 1e met 28 vissen (476 cm) , Gilles Traas wordt 2e 22 vissen (442cm) en 3e wordt Ruud van Noord 20 vissen (390 cm). Mannen gefeliciteerd!
Ikzelf sleep ook een prijsje in de wacht (m'n 1e), door deze wedstrijd de grootste bot te vangen ;-).(Ruud van Noord bedankt voor de foto!).



En bij de (gratis) tombola win ik voor de 3e keer een rolletje amnesia.



Bij de voorlopige uitslag op de laptop blijk ik op de 26e plaats geeindigd te zijn, volgende keer het Calandkanaal (hopelijk beter) ook niet 1 van m'n favorieten stekken, maar goed proberen maar! Van Danny Lemmens krijg ik nog een flink restant aas mee, waarvoor nogmaals dank! Morgen maar een sessie op de Tong in het Noordzeekanaal.

De  uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/Wedstrijd%207%20van%202010.xls

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten