zaterdag 30 november 2013

vangstberichten: zaterdag 30 november 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand. Er staat een n-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 10 °C, lw HvH 17:44 uur (-53 cm), hw 00:49 uur(+137 cm) op 01-12-2013,  (± 190 cm), in het begin motregen met 1 fikse regenbui, later op de sessie droog. Als ik aan kom lopen staat er al iemand op "de stek" het is een bekende Kees, gezellig. Jammergenoeg heeft Kees nog niets en ook nog geen aanbeet gehad.

Om 17:00 uur gaat de eerste hengel er in de Tubertini feeder, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier of zager of een combinatie hiervan, piramidelood 140 gram Na een kwartiertje volgt de tweede hengel de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

17:22 uur bijt Kees de "spits" af door een mooie bot binnen te draaien.



17:29 uur is het mijn beurt en volgt er een doublet van een bot met een gulletje. 17:54 uur, het betere werk een mooie gul van 44 cm.



18:07 uur een gulletje, 18:19 uur een gulletje. Naarmate het water zakt "hangt" er steeds meer "apenhaar" aan de lijn, je staat je eigen helemaal gek te plukken. Tot 2x toe trek ik op die manier m'n lijn kapot ;-(. Ik krijg nog een mooie aanbeet maar helaas "lost" de vis zich.



18:56 uur een doublet van een maatse gul met een gulletje. 19:53 uur een gulletje.



20:45 uur een doublet van een gulletje met een wijtingkje. Tegen 21:00 ruimt Kees op en vertrekt naar huis, hij is iets eerder begonnen, rond 16:00 uur en vindt het weer mooi geweest. Jammergenoeg is het bij die eene bot gebleven. Volgende keer beter Kees, bedankt weer voor de gezelligheid. Om 22:00 uur begin ik op te ruimen, het is niet echt meer "lekker" vissen met al dat "apenhaar". Op één hengel zit er nog een botje en op de andere een gulletje.



Totaal vang ik deze sessie 12 vissen 9 gulletjes, 1 botje en 1 wijtingkje.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoop dat het apehaar zaterdag weg blijft Willem maar zie dat het N.W wind gaat
    worden dus ben er bang voor . In ieder geval lekker staan vissen waarom heb je kees niet een van je vanglijntjes gegeven of was het de afstand ?? !!
    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Ja bedankt, de dag erna was het al een stuk minder met het apenhaar, dus het kan meevallen. Hoofdzakelijk de afstand.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. oooohh... er bestaan speciale vanglijntjes...
      dáár heb je me nooit van verteld Willem..
      Maarre.. Jan, als je bedoelt dat ik (nog) niet ver genoeg kan gooien: dat zou het ook best wel eens kunnen wezen..;-)

      Verwijderen
  2. Ha Kees,

    Hahaha, ik verklap natuurlijk niet alles in 1 keer. De vanglijntjes komen aan de orde bij de cursus gevorderden ;-). Bedankt voor je reaktie!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen