zondag 14 april 2024

Open Federatief Kampioenschap Kust FWZWN zaterdag 13 April 2024

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik het Federatief Kampioenschap Zout 2024 in 's Gravenzande, er staat een zw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, 14 °C, zonnig. Hw 06:35 uur (+134 cm), lw 15:06 uur (-71 cm), (± 205 cm). Het is verzamelen in het clubgebouw van 's Gravenzanden, wat nieuw is voor mij is de parkeerslagboom, de tijden dat je bij de stranden nog gratis kon parkeren wordt minder en minder. Jammer!
 
Maar goed, het weer is lekker en we gaan weer eens een potje vissen dus dat is sowieso genieten. Ik ben ingedeeld op steknummer D8 een stuk rechts van de slag en we worden keurig weggebracht door de trekker met aanhang.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen ~ lange wapperlijnen, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan,  Italiaans lood 160 gram.

En dan maar zoeken, waar zit de vis? Het duurt even voordat ik er één gevonden heb. Om 10:30 uur is het zover 10 meter uit de kant draai ik een bot binnen van 31 cm, lekker dat die 0 al weg is. 11:41 uur komt er een tweede bij net voor branding.


Rechts van me staat John Muis, die staat inmiddels al op vier vissen. Links van me Rob Smith, die na een moeilijke start toch ook wat visjes pakt.

Om 11:58 uur pak ik zo'n beetje van de bank er nog een mooie bot bij, en de volgende worp met draai om 12:12 uur volgt er nog eentje.


Heb ik het gevonden ? , nou nee wat ik ook doe hier blijft het bij, John pakt er nog twee botjes bij en passeert me. It's all in the game.

Toch ben ik niet ontevreden met 122 cm, lekker weer, lekker gevist en me geplaatst voor het NK 2024 We gaan weer een poging wagen.   

De voorlopige uitslag:


Vis greetz,

Willem





Geen opmerkingen:

Een reactie posten