zaterdag 23 november 2013

vangstberichten: zaterdag 23 november 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis de 4e NFB wedstrijd op het strand van 's Gravenzande. Als ik aankom bij W.S.V. 's Gravenzande heeft Ed van Zanten de wedstrijdkaarten al. Helaas konden de ander korpsleden niet en zullen we het vandaag met z'n tweeen moeten doen. Steknummer E2 is mij toebedeeld en we worden weer keurig met "de platte kar" weggebracht. Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 8 °C, lw HvH 11:15 uur (-63 cm), hw 18:09 uur (+ 122 cm), (± 185 cm). Met een lekker najaarszonnetje, en er zijn zo'n 100 deelnemers.

Om 09:15 uur mogen we beginnen, ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, eerst ongeankerd maar dat stroomt gelijk weg, uiteindelijk kom ik uit op 150 ~ 175 gram geankerd. Links van me heb ik een "slaper" en daarnaast John Beun een sterke visser. Rechts van me een onbekende. Hier en daar komt er gelijk in het begin al wat vis uit in de vorm van wijting, bot en gulletjes. Wel moet je bij elke draai aardig wat apenhaar uit het topoog halen, dus het is zaak om de hengel hoog af te steunen.

10:42 uur heb ik een zware draai, maar jammergenoeg blijkt het een zak te zijn, ik verwissel m'n lijn en werp in als ik hierna het haakje uit de zak verwijder blijkt er aan de andere haak een gulletje te zitten. Mooi een geluk bij een ongeluk ;-).



10:50 uur nog een gulletje.



Er worden toch aardige aantallen vis binnen gehaald maar het blijkt erg stek afhankelijk te zijn. M'n buurman rechts staat op 1 bot en John draait er de een na de andere vis uit en paseert de 10 stuks. Als ik ga kijken blijkt er niet zoveel verschil te zijn qwa vissen, zelfde lijn dikte hoofdlijn, iets langere sneuen, zelfde haak groote. Ik probeer het nog met langere sneuen maar het maakt niets uit. Bij mij ligt er een zandbank voor me die bij John naar de kant toe komt, waarschijnlijk zwemt de vis daartegen aan en komt meer links terecht in wat rustiger water. Ook verderop links van John schijnt er iemand te zijn met 20 stuks. Mooie aantallen die ik niet verwacht had bij een no-wind, maar toch erg stek afhankelijk.

Ook  verder werpen levert me niets meer op, even heb ik nog hoop bij een iets zwaarder draai. Maar het blijkt gewoon weer een ordinaire wolhandkrab te zijn.



Om 13:15 uur is het weer afgelopen en worden we terug gebracht naar het verzamelpunt. Ed heeft er 5 maar ook op zijn stek hetzelfde beeld, vissers met een enkel tot een paar visjes en dan weer een aantal met in de tientallen vissen. We besluiten beide om naar huis te gaan, volgende wedstrijd beter.

De uitslag 4e NFB strand 's Gravenzande:

1e is geworden: Henk Minnaard 24 vissen (548 cm), 2e Cor van Houten 14 vissen (301 cm), 3e Leen van Marion 13 vissen ( 296 cm), 4e Wim Kruining 12 vissen (288 cm), 5e Jurgen van Rijswijk 9 vissen (203 cm) Iedereen van harte gefeliciteerd!




De totaal uitslag na 4 wedstrijden:

1e en de NFB kampioen 2013 Jurgen van Rijswijk, 2e Gerrit Bruin en 3e Jeroen van 't Veer.
Mannen van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat!





Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Lekker zo'n korps Willem wel een lekker klein groepje kan je geen ruzie krijgen ook ! Las op face book dat mensen vandaag op het Zuider havenhoofd volop schar hadden gevangen , ik ben daar wezen kijken vandaag heb 2 gulletjes zien vangen dus weet niet waar ze die scharren hebben gevangen ?? Groetjes Jan tot maandagavond .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jan,

    Ja, de harde kern was er in iedergeval ;-). Die scharren schijnen ze daar bepaalde periode's te vangen. Misschien bij afgaand water? Ja tot maandagavond.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen