maandag 15 april 2024

JaGro Bokaal zondag 14 April 2024



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Jagro Bokaal, vernoemd naar de te vroeg aan kanker overleden bestuursvoorzitter van Ter Heijde aan Zee, Jan Groot. In "de Viskeet" krijg ik steknummer B65 toebedeeld en sta hiermee rechts van de slag richting de Zandmotor, het A vak is naar links uitgezet.

Het goede doel is dit keer op basis van 50/50 % voor de "Stichting Avavieren" een ongesubsidieerde stichting waar kinderen met een handicap en hun familie vakantie kunnen vieren en de andere helft voor de aanschaf van een tweedehands trekker. We worden weer keurig met de "platte kar" weg gebracht naar de vis stek.

Inschrijfgeld €15, een gratis slaatje (want daar hield Jan van) de eerste drie in Vak A en in vak B winnen een geldprijs en iedereen krijgt een kip mee (wel een dooie :-). Na afloop kan je kiezen uit een gratis bak kippen- of tomaten soep en een broodje kaas/ham.

Gratis aas in de vorm van 25 zeepieren en een half ons zagers.

Er staat een wnw wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 11 ÂșC, droog. Hw HvH 07:21 uur (+124 cm), lw 14:21 uur (-66 cm), (± 190 cm).

Om 09:00 uur gaat het signaal om in te gooien en daar gaan we weer. Aan de slag met de 4,60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen ~ lange wapperlijnen, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 160 gram.

Op zich een mooi zeetje, maar al snel blikt er erg weinig vis te zitten. De hele trukendoos gaat open en alles wat ik maar kan bedenken probeer ik uit.

Uiteindelijk lukt het me om op een meter of dertig uit de kant met een spoeltje 06/100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag een mooie driftige aanbeet te krijgen en draai ik een zeebaarsje het strand op, mooi weer van de 0 af.

Proberen, proberen en proberen, ik besluit weer over te schakelen op nylon en om 11:36 uur pak ik van afstand nog een zeebaarsje.


En daarna komt er geen vis meer bij. Met 60 cm eindig op de 10e plaats en heb ik het nog redelijk gedaan. 

De uitslag:


Uiteindelijk levert dit "potje vissen" €2000 op, een mooi resultaat. Iedereen die hieraan heeft bijgedragen, hartelijk dank! 

Van Ed van der Vegt, Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Theo Boeters en wie ik nog vergeten ben krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten