dinsdag 23 april 2024

4e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 21 April 2024



Hallo vis vrienden,

In de "Viskeet" trek ik balletje 12 een flink stuk voorbij de "Argusmast". Met 25 man vertrekken we met 2 platte karren naar "de Zandmotor". Om 09:00 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, ik gebruik korte wapperlijnen, lange wapperlijnen, haak f31/8 ~ f314\10  gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, piramidelood 200 gram ~ tommy lood 180 gram. Er staat een nno-wind van 7 bft draaiend naar no 5 bft, temperatuur 9°C, droog. Lw HvH 07:53 uur (-71 cm), hw 14:467 uur (+116 cm), (±187 cm).

Al snel blijkt er erg veel vuil in de zee te liggen, waaronder een ontzettende hoeveelheid schelpenaas uit mesheften. Bij het binnendraaien slipt het topoog een aantal maal dicht en moet je het eerst verwijderen voordat je verder kan draaien.

Meer dan genoeg eten voor de vissen zou je zo zeggen. Éénmaal, krijg ik een tik op de top, maar bij het binnendraaien zit er niets aan, geen idee wat het geweest is vis, een tak of een krab het kan van alles geweest zijn.

Wat ik ook probeer, geen vis die wil bijten.

Na vier uur vissen blijf ik op de 0 staan samen met 17 andere vissers.

De kanjerpot wordt gedeeld door Hen Dankier en Bert Heukels, allebei een vis van 18 cm. Gefeliciteerd heren. 

De uitslag:


Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten