zaterdag 14 juli 2018

Zandmotorsessie vrijdag 13 Juli 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een n-nnw wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, zonnig, Hw HvH 15:45 uur (+126 cm), lw 20:56 uur (-69 cm), (± 185 cm). 15:40 uur start ik met de 4,5 meter Cobra Gt, hoofdlijn power pro 0,10\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haak f31\8, gevuld met een steekzager van een week oud, zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Een kwartietje later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en eenzelfde uitrusting.

Omdat het vrijdag is het nog vrij rustig op het strand, gelukkig maar, ik kon dan ook vrij dichtbij parkeren. Veel gebeurd er niet in het begin het water is nog aan het opkomen wat resulteert in vuil op de lijn in de vorm van darmwier en pulkvuil. Toch is het een genot om hier weer te staan in m'n zwembroek wadend met blote voeten door het zeewater in het zonnetje.

16:39 uur draai ik binnen en zit er een maatse tong aan de haak, de laatste tijd vang ik er overdag gemiddeld één per sessie, volop in de zon.


Als het water nog verder afgaat verdwijnt het vuil en lijkt het of ik steeds in een veld met garnalen werp, binnen 8 minuten  zijn de haken volledig schoon gevreten. 19:45 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien van de laatste hengelstok zit er nog een bot aan.


Veel was het niet, als stelregel kun je aanhouden dat als de zomer vakanties beginnen de vis ook op vakantie gaat. Uitzonderingen daargelaten. Toch was het weer relaxed om een hengeltje uit te gooien en blijven we het gewoon proberen tot de beter tijden weer zijn aangebroken.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten