maandag 30 juli 2018

Noordzeekanaal Velzen-zuid 29 Juli 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas van afgelopen donderdag richting het Noordzeekanaal eens kijken hoe de vangstsituatie daar is. Er staat een zzw-wind van 3 bft, temperatuur 24 °C, zonnig met een enkel miezer regenbuitje. Bij aankomst blijkt er helemaal niemand te vissen, vaak geen goed teken, maar ik ben er nu toch dus 17:40 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 , hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, metalen afhouders Gamakatsu haak f31\6, gevuld met een steekzager of zeepier, tommy lood 140 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet in het begin, maar om 18:20 uur krijg ik wat tikjes op de gevlochten lijn en draai ik een steenbolk de kant op, 19:02 uur volgt er een zeebaarsje op de nylon lijn.


19:07 uur een tongetje, 19:20 uur een steenbolk.


19:31 uur een tong, 19:43 uur een botje.


19:53 uur een bot en er komt een medevisser naar de waterkant gelopen, die rechts van me plaats neemt. 21:13 uur een tongetje.


21:25 uur een doublet tongetjes, 22:14 uur een doublet van tong en tongetje.


22:26 uur een doublet van tong en tongetje, 22:39 uur een tongetje.


Te laat zie ik een pleziervaartuig vlak onder de kant langskomen en m'n lijn wordt meegenomen door de schroef en knapt af. Kun je niet wat meer van de kant af varen roep ik nog, Lullo! Maar hij kijkt alleen maar om en trekt z'n schouders op. Wonderwel blijft me dat lot bespaard voor de tweede hengelstok. Een nieuwe spoel draad erop en gaan maar weer.

23:01 uur een tongetje, net niet aan de wettelijke maat van 24 cm dus die mag weer zwemmen. 23:06 uur een tongetje.


23:55 uur een tongetje, om 00:10 uur begin ik op te ruimen bij het binnen draaien van de laatste hengelstok zit er nog een tongetje aan.


M'n buurman komt nog een mooi exemplaar tong laten zien die nauwelijks nog in een pan past. Afentoe vang je hier zo'n joekel.

Met 19 vissen, 2 steenbolken, 1 zeebaarsje, 2 botten\botjes, 14 tongen\tongetjes waarvan 3 maats kijk ik terug op een geslaagde avond.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten