maandag 22 juni 2015

vangstberichten: zaterdag 20 juni 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" ditmaal in de avond op het strand van Hoek van Holland. Het verzamel punt is de Hoekse Watersportvereniging waar we weer prima worden ontvangen door Gerit van de Akker en z'n maten. Na betaling van €5 (€4 wedstrijd geld en €1 kanjerpot (niet verplicht) trek ik balletje 33 een flink stuk naar rechts van de slag. Er staat een w-wind van 2 bft, temperatuur 14 °C, met af en toe wat miezer regen. Hw HvH 18:25 uur (+105 cm), lw 02:47 uur (-78 cm) op 21-06-2015, (± 183 cm).

Om 20:00 uur mogen we beginnen en starten we de wedstrijd met 35 vissers. Ik start met de 4,5 meter Moonlight, hoofdlijn 14\100 mm (yuki) met een nylon tapse voorslag, onderlijn wappers haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\tap\makreel of een combinatie hiervan, tommy lood 120 gram ~ 170 gram geankerd. Afgewisseld met de Tubertini feeder, ik probeer het eerst in het zwinnetje met de feeder maar dat levert me niets op. Dirk Dirckx  rechts van me weet er al gelijk een bot uit te draaien in de eerste draai, wat verder dan maar. Links van me bij Ed vd Ham komt er ook een botje het strand op. Om 20:41 uur zie ik mooie tikken op de Moonlight en draai ik een baarsje het strand op, gelukkig van de 0 af. 20:58 uur komt er een botje bij.



Omdat naarmate het water afneemt het vuil toe neemt schakel ik over op een dikkere lijn van 22\100 mm. Het is nu overschakelen van de ene stok naar de andere, ingooien binnen draaien, lijn los koppelen, andere stok pakken en inwerpen en dan het vuil van de andere stok afplukken. Niet echt lekker vissen zo, maar ja wat doe je eraan. Onze sympathieke belg Dirk Dirckx weet er nog een mooie tong van 44 wedstrijdcentimeters uit te draaien. 22:46 uur weet ik vooraan nog een klein botje te pakken.



Om 24:00 uur eindig ik met 3 visjes, niet al te best, maar blij dat ik dit keer geen 0 gevist heb.
We worden keurig door Gerrit van de Akker en z'n mannen van strand gehaald met de trekker, altijd prettig om niet te hoeven sjouwen. Gerrit en medewerkers bedankt hiervoor. Tijdens het wachten op de uitslag neem ik een broodje bal met een colaatje voor €3, waar vindt je dat nog? Het broodje bal is een echte aanrader, erg lekker!

De voorlopige uitslag:

Peter vd Gaag wint de kanjer pot met een baars van 46 cm.

1e Overall Tom vd Pol 13 vissen (265 cm), 2e Janet Verlinde 8 vissen (193 cm), 3e Danny Lemmens 7 vissen (157 cm). Dame en mannen gefeliciteerd.

Met de tombola win ik nog een pot lokmiddel om op m'n aas te smeren :-).
 


Van Mark Huijps en Ed vd Ham krijg ik nog het restant aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten