maandag 29 juni 2015

vangstberichten: zondag 28 juni 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het strand van Maasvlakte 2, er staat een wnw-wind van 2 bft, draaiend naar zw 3 bft, temperatuur 16°C met een paar druppels regen, en een zonnetje. Paul van Boheemen is in de middag al begonnen me afgaand water en heeft wat botjes en 2 zeebaarzen gevangen waaronder 1 mooie van 52 cm die hij weer de vrijheid heeft gegeven. Omdat ikzelf gok op de nacht met opkomend water en de wind draaiend naar zw begin ik om 17:30 uur. Ik start weer met de Moonlight met de gebruikelijke opstelling en als 2e stok de Tubertini feeder, veel stroming staat er niet 2 kleine rolloodjes blijven goed liggen.


Met laag water is het niet veel, veel krabbetje en garnalen die in een mum van tijd het aas eraf eten. Toch weet Paul nog een botje te vangen op zo'n 10 meter uit de kant. De tijd vliegt voorbij zonder ook maar een aanbeet te zien. Om 00:15 uur vertrekt Paul naar huis en de wind neemt toe naar 3 bft zw, laat de baarzen maar komen denk ik.

Nou mooi niet, hele riedels aas gaan er op de sneuen 4 pieren\zagers per sneu en met 6 minuten zijn ze kaal gevreten. Wel vang ik 5 krabbetjes, helaas laat de zeebaars het af weten en om 02:30 uur ruim ik op, volgend keer beter maar weer.

Vis greetz,

Willem  
  

2 opmerkingen:

  1. ha Willem!
    Ook sterk..gisteren was ik één afslag verder, aan de papagaaienbek. Voor het eerst en voor het laatst waarschijnlijk.. 4 onderlijnen weg.. En dat 'in ruil voor' 3 scharretjes (één mooie, 2 mini's) Ondanks dat jullie vangsten (ook) slecht waren had ik beter voor het strand kunnen kiezen. Vanavond resterend aas opgemaakt in Ter Heijde, 2e golfbreker links van de opgang bij de reddingsbrigade. heerlijke avond, tot zon-onder, maarre...alleen krabben en/of garnalen hadden trek. Komende dagen beetje warm, dus maar even niet, toch? See you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Heb je weer wat te knopen, dat je nog schar vangt midden in de zomer, wel apart. Ja was niet veel, volgende keer de Zandmotor maar weer, hopelijk zit daar wat minder krab. Bedankt voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen