maandag 1 juni 2015

vangstberichten: maandag 01 juni 2015

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken op "de Zandmotor", eigenlijk was ik het gisteren al van plan maar de weersvoorspellingen veranderde plotsklaps naar 6 bft en stoten van 8 bft, net iets te veel voor het materiaal. Nu staat er een zw-wind van 3 bft, oplopend naar 4 bft, temperatuur 15 °C, Hw HvH 15:05 uur (+120 cm), lw 23:25 uur (-65 cm), (± 185 cm), zonnig. Zw en een mooie branding, ideaal voor de zeebaars.

Ik start om 13:55 uur met de 4,5 meter Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een zager, tommy lood 160 gram. Als ik de NBS Tornado aan het optuigen ben zie ik dat de lijn van de Moolight wel erg horizon taal langs het strand loopt, vol met spinazie (=lichtgroen zeewier). Ik besluit om hem binnen te draaien en het vuil er af te plukken want hij staat wel erg gespannen, na wat meters genomen te hebben zie ik opeens een vis spartelen. Ik loop achteruit het strand op en sleep om 14:03 uur een mooie zeebaars van 46 cm het strand op. Zo zeg, dat is een goed begin.

Ik werp de NBS Tornado in en ga zitten wachten op de volgende aanbeet, jammer genoeg komt die niet. Af en toe wat aas verwisselen en vuil van de lijnen plukken. Pas om 17:43 uur zit er weer een visje aan, een tarbotje, die vang je de laatste tijd steeds vaker. 18:24 uur nog een tarbotje.

Om 18:45 uur begin ik op te ruimen. Gek he, ideale omstandigheden om baars te vangen en het blijft maar bij één aanbeet van een zeebaars. Maar goed, het is wel een mooie!

1. Beste Willem,

Leuk om jouw verslagen te lezen.
    Gisteravond ook gevist. Vanaf 20:00 tot 24:00.
    Er stond een stevig N-W wind 5 bft.
    Geen ideale omstandigheden dus.
    Na het inwerpen werd het lood meegesleurd richting strand.
    Toch hebben we nog 2 zeebaarsen en een bot weten te vangen.
    Ik vindt de zandmotor wel een mooie en vooral rustige stek om te vissen.
    Ik ga dus als de weersomstandigheden beter zijn, het zeker nog een keer proberen op de zandmotor.