zondag 24 juli 2011

vangstberichten: zaterdag 23 juli 2011




Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het proberen aan het Noordzeekanaal, proberen zeg ik want het weer is niet lekker, het lijkt wel herfst. Er staat een harde w-wind van 6 bft met stoten naar 7 bft, en ik heb hem daar pal links op me. De paraplu dubbel geankerd en een "pokke" regen die van geen ophouden weet, temperatuur 13°C.
Om 19:45 uur start ik met de heavy feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochtenlijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje f31\8 gevuld met een zager, tommy lood 175 gram. Er zit nog 1 oudere man te vissen, hij heeft nog niets maar als ie geweten had dat het weer zo slecht was, dan was ie thuis gebleven.

19:59 uur een klein steenbolkje, hmm, in iedergeval een visje. 20:26 uur een duidelijke doorbuiger op de zwiepende feeder. En ik draai er een mooie maatse tong uit van 28 en nog wat. Hierna maak ik m'n 2e hengel klaar, de 4,5 meter Hiro Dream Surf, gevlochtenlijn 10\100 mm, dito onderlijn, lood 150 gram geankerd. Om 20:39 uur vang ik hierop weer een maatse tong. 20:59 uur een bot op de feeder en 21:05 uur een ondermaats tongetje op de 4,5 meter stok.




Het weer gaat flink te keer en m'n paraplu bezwijkt, na een aantal windstoten is ie ingedeukt en steken er een aantal spijlen uit, zo te zien heeft ie z'n beste tijd gehad.
21:29 uur een extreem zware draai op de 4,5 meter stok, ik denk eerst dat ik muur vast zit maar door heel langzaam te trekken komt m'n gevlochtenlijn langzaam los met 2 tongetjes en een oude onderlijn met een hoop troep eraan.

De andere visser heeft inmiddels ook een tong gevangen en stopt ermee. Ondertussen zijn er bij het huisje nog 2 die-hards komen zitten. 21:44 uur volgt er nog een scholletje op de feeder en rond 22:00 uur begin ik op te ruimen, het wordt me te "gortig".



Totaal vang ik deze sessie 8 vissen, 1 steenbolkje, 1 bot, 1 scholletje en 5 tong(etjes) waarvan 2 maats.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten