donderdag 28 juli 2011

Ingezonden vangstbericht van: ARRR-Team Rotterdam

Zo Roland had ge-smst zouden we donderdag 28 juli weer gaan vissen weer wat aas gaan halen bij Van Zette en zijn weer naar de Haringbuisweg vanwege de vangsten en bij de boulevard heb je last van taxi boten die expres in je lijnen varen hebben we gehoord dus zijn we door gereden naar de Haringbuisweg.

Roland wilde zelf 2uur voor hoog en 3 uur na hoog vissen dus haalde we weer 3ons zagers erbij. We wilden rond half 2 inliggen maar dat liep iets uit want Roland had pech met zijn auto maar dat was weer opgeknapt en toen nog boodschappen doen en een lekker broodje met ei mee. Opweg naar Vlaardingen bleek dat de zon erdoor kwam.

Aangekomen op de stek bleek dat we weer als enigste waren maar er bleken toch wat mensen te staan maar die waren om 11 uur begonnen en 1 bot en 2 gondel maar dat was ook niet veel helaas. We lagen er dit keer 2uur in en het leek er op dat het ons beter afging want Anish en Roland kregen om 15:30 beet en om 15:45 haalde we allebei een gondel binnen wel van de nul af maar hadden we liever met een Tong want daar kwamen we ook voor.

Roland haalde ondertussen ook nog een gondel en een ruisvoorn binnen. Rob en Rushil gingen weer niet zo lekker en staarde nog steeds naar stilstaande toppen. Maar Anish had nog vertrouwen over na die Zeebaars van dinsdag en gooide weer een eindje de zee in en dacht dat hij muurvast zat maar bleek dat hij een hele grootte brasem met een lang stuk lijn met allemaal wier eraan maar weer vis alleen niet de vis waar we voor kwamen.

Dus toch doorgaan na een praatje met Roland kwam eruit dat de vis dichtbij zat en Anish pakte 5 meter uit de kant een gondel en nog een gondel en nog een gondel dus Anish stond aan kop. Na allemaal pech voor Roland zat ze rug ook niet mee en moest al eerder stoppen (sterkte nog).

Om 19:15 hadden we het wel weer voor gezien en gingen weer op huis aan en het bleek dat het in Schiebroek regende terwijl het in Vlaardingen pracht van weer was. Rob en Rushil waren teleurgesteld en Anish en Roland mochten niet klagen Totaal vissen deze sessie 5 gondel, 1 brasem en 1 ruisvoorn dus een goeie stek.