maandag 18 juli 2011

vangstberichten: maandag 18 juli 2011



Hallo vis vrienden,

Na de laatste sessie heb ik nog een dikke ons zagers over, weggooien is zonde, dus ondanks het slechte weer de boel maar gaan opvissen aan het Noordzeekanaal. Er staat een harde zw wind van 6 bft met stoten naar 7 bft, temperatuur 14 °C, veel regen, een beetje zon. Toch valt de wind erg mee, ik heb hem schuin in de rug en kan lekker vissen onder een dubbel geankerde paraplu.

Als ik in wil gooien met de heavy feeder gaat het gelijk fout tijdens het inwerpen klapt m'n beugel dicht en m'n onderlijn knapt af. Nog een geluk dat de hengel zo flexibel is want die blijft gelukkig heel. Dan komt Tony van zeevistips.nl een praatje maken, leuk om je te ontmoeten Tony. Om 16:25 uur een nieuw onderlijntje eraan gedaan en vissen maar, met de gebruikelijke onderlijnen, lood, etc.
Om aas te besparen vis ik voorlopig met 1 hengel en de zagers halveer ik. 16:38 uur komt er een bot naar boven. 16:52 uur de gebruikelijke ondermaatse tong. 17:12 uur een zware draai op de heavy feeder, een doubletje net ondermaatse tong.



17:52 uur een bot, 18:40 uur tongetje, ik zet m'n 2e hengel erbij, want het gaat niet erg hard met het aas en ik wil ook niets meer overhouden. 19:16 uur een net aan maatse tong samen met een zwartbekgrondel.



19:39 uur weer een maatse tong, 20:15 uur een zware draai op de feeder, jammer genoeg krab.



20:25 uur een bot, 20:43 uur tongetje, 20:48 uur tongetje.



21:24 uur tongetje, 21:29 uur tongetje, 21:37 uur doublet tongetjes.



21:48 uur tongetje, 22:04 uur krab en om 22:15 uur ben ik door m'n ons zagers heen en begin ik op te ruimen, aan 1 van de hengels zit nog een tongetje.



Totaal vang ik deze sessie 18 vissen, 3 botten, 1 zwartbekgrondel en 14 tongen(tjes) waarvan 2 maats. Al met al ff lekker m'n aas opgevist en ondanks de vele ondermaatse tongetjes die je daar vangt veel visplezier gehad ;-) .

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten