zaterdag 30 juli 2011

Ingezonden vangstbericht van: Eurovissers Lennert#1287 & Danielle#1288

Avondje Zeeland.

29-07-2011

Dit keer maar eens een keertje in Zeeland vissen. Na flinke files met wat vertraging bij Arjan Geelhoed aangekomen, van daaruit rijden we naar de Banjaard om te gaan vissen.
Het was een aardig stukje wandelen naar het strand en natuurlijk hadden Danielle en ik weer veel te veel spullen bij ons! Toen we er eenmaal waren gingen we in de buurt van de Neeltje Jans staan. In het begin niets gevangen, na een tijdje wist Arjan de ban te breken met een gulletje die net ondermaats was. Kort daarna ving hij een zeebaarsje, er zat dus vis en ik verwachtte dat we nu wel wat zouden gaan vangen.

Ik wilde inhalen en voelde direct dat het gigantisch zwaar was, ik kreeg m'n lijn maar stukje bij beetje binnen. Ik ging er vanuit dat het troep was, zat amper beweging in en een krab is niet zo zwaar. Toen ik m'n lood binnen haalde dacht ik eerst dat ik 1 of andere monster krab had, zag alleen gigantische scharen. Arjan pakte het beestje op en het was….. een kreeft! En een flinke ook! Daarna werd het weer stil qua vangsten, zelfs het aas bleef er nog op zitten.

Dan maar even proberen net achter de branding proberen, daar zag ik wat leuke tikjes en wist er tot 2 maal toe een botje te vangen. Daarna viel het helemaal stil qua vangsten. Stroming was ook flink toegenomen, 170 gram ankerlood werd zonder problemen weggespoeld.
Tegen een uurtje of 2 net voor hoog water zijn we gestopt, we moesten immers nog een flink stuk naar huis rijden. Uiteindelijk wisten Arjan en ik hier wel een visje te vangen, Danielle heeft helaas niets kunnen vangen. Maar echt veel was het niet. Maar ja, volgende keer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten