zondag 31 oktober 2010

vangstberichten: zondag 31 oktober 2010_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Na de wedstrijd ga ik gelijk door naar het strand van Ter Heijde, in de hoop een aantal mooie wijtingen te vangen, de wind zakt naar zo'n 2 bft en er staat weinig branding, temperatuur 5°C, lw HvH 13:55 uur, hw 21:15 uur. Om 18:00 uur gaat de 1e hengel erin, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, gevuld met een piertje of een piertje\slikje, lood 125 of 150 gram ongeankerd.

Om 18:26 uur de eerste wijting tikken, een mooie maatse. Na 40 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij, er staat weinig wind en stroming, ideaal voor de feeder, hooflijn nylon 20\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, dito aas, dito lood. 18:44 uur volgt de 2e, 18:50 uur de 3e en 19:02 uur de 4e. Als het water op begint te komen worden de aanbeten minder en het valt eigenlijk een beetje tegen afentoe een wijtingkje maar geen enkele keer een doublet laat staan een triplet.




Om 19:31 uur een bot, 19:42 uur een wijtingkje. Met 1 hengel schakel ik over op afhoudertjes, daar scoor ik nog een gulletje mee. 20:37 uur komt de schar in beeld, het visje heeft allemaal vreemde vlekken voor en achter, dus die zet ik terug.




Om 21:30 uur volgt er een schar van 30 cm, die er heel wat beter uitziet dus die gaat mee voor de pan. 22:12 uur volgt er nog een ondermaats wijtingkje en enigzins vermoeid begin ik om 22:15 uur op te ruimen, de avonden van doubletten en tripletten wijtingen moeten nog komen denk ik. Bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een wijtinkje aan. Reinart (de vos) zit al te loeren, maar hij is te laat ik ga naar huis.



Totaal vang ik deze sessie 11 vissen, 7 wijtingen waarvan 2 maats, 1 bot, 1 gulletje en 2 scharren.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten