zaterdag 2 oktober 2010

vangstberichten: zaterdag 02 oktober 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik weer mee met de jaarlijkse opruimdag van "de Eurovissers" we verzamelen omstreeks 09:30 uur bij cafe restaurant De Veerheuvel, waar we in groepjes worden verdeeld. Dit keer zit ik in de groep (Paul van Swaal, Ricardo Kalle , Bram Kalle en kinderen) die het stuk van het Calandkanaal schoon gaan maken.

We krijgen zakken en handschoenen mee en verzamelen al het zwerfvuil wat we tegen komen zoals plastic zakken, flessen, blikjes, karton en een condoom. Het weer is nog lekker er staat een zonnetje en het is droog.



In het begin van de middag gaan we even terug om wat te eten en te drinken en als iedereen klaar is vertrekken we naar de strek dammetjes om met z'n allen te gaan vissen. Als aas heb ik pieren, zagers en slikken bij me. Dit keer is het geen wedstrijd je mag gaan zitten waar je wil, en beginnen als er klaar voor bent. Op zich wel leuk deze stek, want 9 oktober 2010 hebben we hier weer een competitie wedstrijd, nu zegt dat niet zoveel want die dag kan het met de vangsten weer heel anders zijn, maar het geeft alvast een indruk.

14:00 uur gaat de feeder erin gevlochtenlijn 10\100 mm lood, onderlijn wapperlijntjes, haakje 10, gevuld met een piertje en een slik, lood 100 gram ongeankerd. Lang hoef ik niet te wachten want na 5 minuten draai ik er gelijk een mooie bot uit van 36 cm.



Dat begint goed, maar hierna krijg ik alleen maar tikjes van krabben op de feeder (zitten die beesten er nog?). Ik verlies een paar haakjes en haaklijnen en daar blijft het bij. Voor de rest worden er hier en daar wat botjes, grondels en heel verassend houtingen gevangen. Rond 16:30 uur ruimen we op en vertrekken we weer richting de Veerheuvel. Echt veel is het nog niet met de vangsten maar er zit wat vis.



Voor m'n bot win ik nog een schepnet, net zoals het zoontje van Kevin "de Slager". Hierna krijgen we nog een tombola waar ik de 1e ronde een verlengsnoer van 15 meter win, hmm electrisch vissen, niet echt mijn stijl maar misschien wel vangstverhogend ;-).



De 2e ronde win ik een busje kneedlijm (nooit van gehoord), misschien wel makkelijk als tijdens een wedstrijd je topoog eraf valt.
De 3e ronde met de hoofdprijzen, 2 hengels een molentje en een koelbox heb ik niks.  En tot slot krijgt iedereen nog een goed gevulde goodiebag mee.



Al met al was het weer een aangenaam en nuttig tijdverdrijf en je hoort vaak een hoop info van andere vissers op zo'n dag waar je terzijner tijd weer gebruik van kunt maken. Koos en zoon bedankt, het was weer prima geregeld. Tot volgend jaar!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten